معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر ورود یک سامانه بارشی شدید به استان است که در این رابطه هشدار سطح قرمز صادر شده است.

بارش شدید باران در راه استان بوشهر/صدور هشدار قرمز هواشناسی

به گزارش قدس آنلاین زهرا راستگو اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا شاهد نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و تداوم فعالیت آن در روز سه شنبه خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، بویژه مناطق جنوبی و مرکزی استان باعث وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است.

راستگو با بیان اینکه در این مدت، خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود گفت: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، از فردا افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در روز سه‌شنبه این هفته شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر خواهیم بود که در پی آن بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

راستگو گفت: افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعد و برق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی با اشاره به احتمال وارد شدن خسارت به تاسیسات و سازه‌ها بیان کرد: احتمال تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی وجود دارد.

راستگو با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان خواستار بازگشایی دهانه پل‌ها و پرهیز از سفرهای برون‌شهری، کوهنوردی، توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.