مدیر امور آب و فاضلاب خواف از آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در دو روستای مرزی این شهرستان خبر داد.

تامین آب شرب پایدار در ۲ روستای مرزی خواف با حفر چاه جدید

به گزارش قدس خراسان، محسن چهکندی اظهار کرد: در راستای تامین آب شرب پایدار و باکیفیت برای اهالی روستاهای بیدپارسی و براکوه بخش مرکزی این شهرستان مرزی، عملیات حفر یک حلقه چاه آب جدید آغاز شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای آب شرب در فصل تابستان و به منظور جبران کمبود آب در این ایام، عملیات حفر یک حلقه چاه آب جدید در روستاهای بیدپارسی و براکوه خواف آغاز شده است.

وی با بیان اینکه افزون بر ۲۰ لیتر بر ثانیه برداشت آب خواهد شد، افزود: با بهره‌برداری از این چاه، مشکل کمبود آب جمعیت ۷۰۰ نفری در این مناطق روستایی مرتفع می‌شود.

چهکندی همچنین به دیگر اقدامات این امور برای رفع مشکل کمبود آب در این روستاها اشاره کرد و گفت: علاوه بر حفر چاه آب جدید، عملیات اصلاح و بازسازی اضطراری ۲۰۰ متر از خط انتقال آب شرب روستاهای یادشده نیز به تازگی به پایان رسیده است.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای طرح مبارزه با انشعابات غیرمجاز آب، گشت‌های مشترک آب و فاضلاب با حضور در منطقه ویلاشهر، دو فقره انشعاب غیرمجاز را شناسایی و قطع کردند.

وی با اشاره به ضرورت برخورد با انشعابات غیرمجاز، اظهار کرد: مصرف غیرمجاز آب، علاوه بر هدر رفت این ارزشمند، به شبکه توزیع آب نیز آسیب می‌رساند و حقوق مشترکان قانونی را تضییع می‌کند.

چهکندی تاکید کرد: بدون شک با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و انشعابات غیرمجاز قطع و جریمه نقدی نیز برای آن‌ها صادر خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف به سامانه ۱۲۲ آب و فاضلاب اطلاع رسانی کنند.

وی در پایان مشارکت بیشتر مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه آب برای کاهش تبعات این بخش را خواستار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.