سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را تاریخی و بیانگر آینده روشن ۲ کشور همسایه دانست و تاکید کرد: حضور آیت‌الله رئیسی در پاکستان باعث تقویت پیوندهای مردمی و پیام‌آور صلح و دوستی برای ۲ ملت است.

بازدید آیت‌الله رئیسی از پاکستان پیام‌آور صلح و دوستی برای ۲ کشور است

به گزارش قدس آنلاین خانم زهرا ممتاز با ابراز خرسندی از سفر آیت‌الله رئیسی و هیات بلندپایه ایرانی که قرار است فردا وارد اسلام‌آباد شود، گفت: این یک سفر تاریخی خواهد بود چرا که آقای رئیسی اولین مقام بلندپایه خارجی در سطح رئیس دولت است که پس از انتخابات اخیر پاکستان و تشکیل دولت جدید، به این کشور سفر می‌کند.

وی سفر تاریخی حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای به عنوان رییس جمهور وقت ایران به پاکستان در سال ۱۳۶۴ را یادآور شد و تاکید کرد: استقبال مردم پاکستان از سفر آیت‌الله رئیسی بیانگر محبت و علاقه مندی آنها به ملت ایران و تمدن کشور همسایه ما است.

وی تاکید کرد: همسایگی دیرینه ایران و پاکستان، پیوندهای عمیق مردمی، مشترکات تاریخی، مذهبی، اجتماعی و جغرافیایی عوامل مهم این روابط شناخته می شود و ما مشتاقانه در انتظار میزبانی از رئیس جمهور ایران هستیم.

ممتاز زهرا افزود: پیامدهای بازدید هیات بلندپایه ایران به پاکستان مثبت و سازنده‌ خواهد بود و معتقدیم که این سفر پیام آور صلح و دوستی برای هر ۲ ملت ایران و پاکستان و مشارکت در کنار یکدیگر برای توسعه و رفاه منطقه خواهد بود.

وی اظهار داشت: سران ایران و پاکستان مذاکرات جامع و سازنده‌ای در دستور کار خود دارند که دربرگیرنده همکاری‌های همه جانبه، اجرای طرح‌های جدید و پیگیری توافقات قبلی خواهد بود.

ممتاز زهرا افزود که تهران و اسلام‌آباد راهکارهای گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم که یک تهدید مشترک برای هر ۲ کشور محسوب می‌شود، و همچنین همکاری‌ها در مجامع منطقه‌ای و بین المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری‌های شانگهای را بررسی خواهند کرد.

این دیپلمات پاکستان تاکید کرد: سفر آیت‌الله رئیسی به اسلام‌آباد یک فرصت ایده آل برای گشایش روزنه‌های جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، ارتباطات منطقه‌ای، مراودات تجاری در مرزها و بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی متقابل است.

وی در پایان گفت که پیام من به ملت ایران و پاکستان پیام صلح، دوستی و برادری دیرینه است و اینکه آینده هر ۲ کشور درخشان است

براساس این گزارش، رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود، بامداد دوشنبه و در راس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، عازم اسلام‌آباد می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با آصف‌ علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.