۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 983045

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از به صدا در آمدن زنگ خطر جمعیتی در کاشان خبر داد و گفت: نرخ موالید در سال ۱۴۰۲، پنج درصد کاهش داشته است.

زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد

به گزارش قدس آنلاین، عباس آزادی ضمن اشاره به هفته سلامت و کاهش پنج درصدی زایمان در سال ۱۴۰۲،  اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، هفت هزار و ۳۲۵ زایمان در کاشان انجام شده بود که این تعداد در سال ۱۴۰۲ به شش هزار و ۹۳۱ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش زایمان طبیعی و کاهش عمل سزارین، ابراز داشت: تعداد زایمان طبیعی در سال ۱۴۰۱، سه هزار و ۱۸۷ نفر بود که این تعداد در سال ۱۴۰۲ به سه هزار و ۳۱۷ نفر افزایش یافته است.

آزادی همچنین از افزایش زایمان‌های بی‌درد در کاشان خبر داد و گفت: با استفاده از روش‌های مختلف، زایمان‌های بی‌درد از ۳.۶۷ به ۴.۵۸ درصد افزایش یافته است در حالی که این رقم باید به ۴۰ تا ۵۰ درصد برسد تا بانوان خاطره خوشی از زایمان داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش زایمان طبیعی با قرار دادن مشوق‌های مختلف تاکید کرد: تلاش برای افزایش زایمان طبیعی و بی درد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وی نیروی جوان را عامل پیشرفت در همه عرصه‌ها دانست و گفت: اگر جمعیت نداشته باشیم، هر چقدر هم تکنولوژی داشته باشیم موفق نخواهیم بود و از این رو افزایش زاد و ولد جوانی جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آزادی با اشاره به احترام و حمایت‌های لازم از مادران باردار، بر لزوم ترویج فرهنگ قناعت در جامعه تأکید کرد و گفت: در قدیم چندین خانوار در یک خانه سکونت داشتند و قناعت داشتند، اما امروز معتقدند هر یک نفر از فرزندان خانواده باید یک اتاق مجزا با همه امکانات داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه امروز با پدیده پیری جمعیت و کهنسالی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: نیروی کار در کشورهای در حال توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو جوانی جمعیت نقش بسزایی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.