وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: منتقدان امروز دولت همان حامیان احمدی نژاد هستند و مشکل بیکاری هم مربوط به دولت گذشته است.

 منتقدان دولت حامی احمدی نژاد هستند/ بیکاری مربوط به دولت قبل است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان هرسین گفت: مهمترین خصوصیت نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی امنیت مثال زدنی آن تحت رهبری هوشیار و مقتدر است که در شرایط نا امنی همه کشورهای همسایه ایران در امنیت کامل به سر می‌برد.

 محمود واعظی گفت: اگر این امنیت نباشد و اگر این اقتدار نظام نبود آیا می شود انتظار داشت که سرمایه گذاری و رشد شکل بگیرد.

 این مقام ارشد دولتی گفت: من با همه ی مطالبی که در این جلسه عنوان شد موافقم و قبول دارم که مردم و مخصوصا طبقه متوسط و پایین مشکل معیشت دارند قبول دارم که مشکل بیکاری وجود دارد اما آقای روحانی بارها گفته اند که وارث بیکاری ۸ سال گذشته هستند.

 این مقام دولتی اظهار داشت: اولویت اول ما تجهیز کارگاهی بوده است یعنی اینکه اختلافاتی که بین قوا در دولت قبل وجود داشت از میان برود و  مردم یک آرامشی داشته باشند و در بازار دلار و طلا ثبات وجود داشته باشد.

 وی افزود: ما با افتخار گفتیم این دولت دست هر سرمایه گذاری که یک شغل ایجاد کند را می بوسد ما باید بین خودمان و سرمایه گذار و تولید کننده اطمینان سازی کنیم ما مسائل اقتصادی را با سخنرانی نمی توانیم حل کنیم و لازم است که برای آن اعتماد در کشور به وجود بیاوریم.

 وی خاطرنشان کرد: مگر می شود با تحریم توسعه اقتصادی ایجاد کرد گرچه من اعتقاد دارم برای حفظ و استقلال و امنیت کشور باید تا آخر به ایستیم و اگر کسی قدم اول را عقب گذاشت دیگر باید تا آخر عقب بنشیند.

 وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ما باید در عین ایستادن بر سر حقوق مردم باید با لحنی صحبت کنیم که حق خود را بفهمانیم و در عین حال از حقوق کشور دفاع کنیم امروز نتیجه مذاکرات در دولت سبب شده است که تحریم ها کنار برود و فضای کار فراهم باشد امروز می‌گوییم صادرات غیرنفتی از واردات پیشی گرفته است آیا بدون مراوده با دنیا امکان داشت این که نفت را می‌فروختیم و نمی‌توانستیم پول آن را بگیریم شرایط مساعدی بود؟

وزیر ارتباطات گفت: در این یک سالی که تحریم نداشتیم وضعیت آرام آرام دارد تغییر می کند ولی خوب به هر حال ممکن است تولید کننده ها این را زودتر حس  کنند و کسانی که نتیجه ی کار تولید کننده را میبینند کمی دیرتر برایشان ملموس باشد.

 واعظی با اشاره به اینکه دولت در حال آواربرداری مشکلات گذشته است گفت: همه این کارها با تعامل با همه ی اقشار مختلف جامعه انجام شده است و تحت هدایت ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همین طور که پیش می رویم در سال ۹۶ و ۹۷ فضا بهتر از گذشته خواهد بود.

واعظی با اشاره به مشکلات بیان شده درباره شهرستان هرسین گفت: گمان نکنید که این مشکلات فقط مربوط به شماست در استان های توسعه یافته هم وقتی کمی از مرکز استان دور می‌شوید مشکلات رفته‌رفته دیده می‌شود و هر جایی مشکل خاص خودش را دارد دولت در مقابل تمام اینها مسئول است.

 وزیر ارتباطات گفت: مثلاً در آذربایجان سیل می‌آید دولت می‌رود منابع می‌گذارد و وقتی در مازندران برف و سرما می شود دولت می رود و میوه کشاورزان را می خرد که یخ نزند می‌خواهم بگویم ما در همه شرایط باید منابع داشته باشیم بنابر این شرایط ما با یک کشور ۲ میلیون نفری فرق می کند گاهی یک شهرستان ما به اندازه ی یکی از کشورهای همسایه ما منابع می خواهد و باید برای آن وقت گذاشت.

وی افزود: بر این اساس ما قبول داریم که باید مشکلات شهرستان هرسین مثل آب آشامیدنی را حل کنیم ما وقتی این جا می‌آییم و مشکلات و حرف های شما را می شنویم متوجه می شویم که وقتی که گذاشته این کم است و باید بیشتر تلاش کنیم.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش به منتقدین دولت اشاره کرد و گفت: اینها همان حامیان احمدی نژاد بودند. چرا آنروزها کارهایی را که الان می گویند نکردند؟ الان دارمد از احمدی نژاد تبری می جویند.

برچسب‌ها