بجنورد- فرماندار شیروان گفت: قرار بر این است تا اعتباری از محل اعتبارات شهرستانی برای ایجاد و ساخت سکونت گاه های عشایری در سال جاری اختصاص یابد.

سکونت گاه های عشایری از محل اعتبار شهرستانی جان می گیرد

به گزارش قدس آنلاین ، مرآتی با اشاره به اینکه موضوع وضعیت سکونت گاه های عشایری نیازمند ساماندهی است، افزود: عشایر در محلی اتراق می کنند که محل نگهداری دام آن هاست و از آنجاییکه این سکونت گاه ها از مصالحی ساخته می شوند که از کیفیت لازم برخوردار نیستند و از سوی دیگر وضعیت رفاهی آن ها نیز در این مکان ها مناسب نیست به دنبال ساماندهی این سکونت گاه ها هستیم.

وی ادامه داد: گرچه اداره کل امور عشایری از چند سال گذشته قدم هایی برای ساماندهی این سکونت گاه ها برداشته است اما برای اینکه این طرح سرعت بخشیده شود قرار بر این است تا در سال جاری از محل اعتبارات شهرستانی نیز رقمی اختصاص یابد.

مرآتی اظهار داشت : رقم دقیق آن هنوز مشخص نیست و با برگزاری جلسات لازم رقم دقیق آن مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: عشایر خراسان شمالی مجبور هستند به علت بروز برخی از مسائل همچون کم آبی و ... زودتر به مناطق ییلاقی در خراسان شمالی کوچ کنند و از سوی دیگر با توجه به آماده نبودن مراتع این استان، آن ها برای اسکان دچار مشکل می شوند که ساماندهی هرچه سریع تر این سکونت گاه ها مشکل آن ها را تا حدود زیادی مرتفع خواهد کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا دیوارهای ساخته شده در این سکونت گاه ها به صورت بتنی باشد تا هم بهداشت خانواده فراهم باشد و علاوه بر آن این افراد در مقابل باد و  باران در امان باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر آن به دنبال تقویت اقتصاد عشایر هستیم که در صدد هستیم تا اعتباراتی برای صنایع پایین دستی آن ها همچون صنایع دستی و همچنین آموزش آن ها برای سایر مباحث اختصاص دهیم.

منبع ایسنا

برچسب‌ها