قدس آنلاین: کمیته کیفیت بخشی سلامت روان و اجتماعی درآموزش و پرورش خراسان رضوی تشکیل شده است.

کمیته کیفیت بخشی سلامت روان و اجتماعی تشکیل شده است

به گزارش قدس آنلاین سید جواد حسینی، در نشست خبری صبح امروز گفت: کمیته کیفیت بخشی سلامت روان و اجتماعی درآموزش و پرورش تشکیل شد که 82 هزار دانش آموز متوسطه دوم پایه اول مورد سنجش و ارزیابی قرارگرفتند.

مدیرکل گفت: دراین پایش مداخله  مستقیم اورژانسی برای دختران و پسران به دلیل عزت نفس پایین،اضطراب و خشم بالا و افسردگی بالا مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه رفتار پرخطرو نشاط پایین  حلقه گمشده روابط اجتماعی است,  افزود: خوش بینی پایین،خودآگاهی مهارت پایه، خود کنترلی درکاهش خشم، ضروریست.

مدیرکل از بیان درصدی این پایش به خبرنگاران سرباز  زد و از اعلام درصدی این آسیب در بین دانش اموزان ارزیابی شده، خودداری کرد.

 مدیرکل گفت: درسال تحصیلی 93 حدود 4 هزارو 387 کارگاه آموزشی  برای کنترل آسیب های اجتماعی برگزارشده و نیز کمیته صیانت از خانواده شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح مشارکتی گنجینه های مدیریتی در استان شکل گرفته ،گفت: دراین طرح 600 نفر از مدیران و روسا و معاونین آموزش و پرورش پس از انقلاب، عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حسینی در ادامه از برگزاری نخستین همایش ملی اقتصاد مقاومتی درراستای سیاست های پنج گانه تمرکززدایی و مشارکتها خبر داد و افزود: به دبیرخانه این همایش 105 مقاله علمی رسیده که  19 مقاله برای ارائه در همایش برنامه ریزی شده و 25 مقاله به شکل پوستر خواهد بود که این همایش فردا 24 خرداد در دانشگاه فرهنگیان  مرکز شهید بهشتی برگزار می شود.

وی گفت: احکام مناطق مرزی از اول تیرماه  صادر می شود و اسکان زائران فرهنگی از12 خرداد شروع شده و تاکنون 359 مدرسه تحت پوشش اسکان قرارگرفتند.

درادامه این جلسه ، معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش، رمضانعلی نیری گفت: کنکور، فرایندی است که به سازمان آموزش عالی کشورمربوط است و25 درصد سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور مورد نظر است.

نیری افزود: توازن شاخه های فنی حرفه ای کاردانش8/46 درصد است و بقیه دررشته های نظری تحصیل می کنند که 5/41 درصد در فنی حرفه ای در رشته های خدمات 41 درصد و صنعت 41 درصد و کشاورزی 8 درصد مشغول به تحصیل هستند.

معاون متوسطه همچنین بیان کرد که 3/47 دهم درصد در رشته تجربی و 30 درصد در رشته انسانی و 21 درصد در رشته ریاضی ، مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: از آنجا که بالاترین آسیب درکنکور، دررشته علوم تجربی با بیشترین سرخوردگی است،درراستای کیفیت بخشی،رشته انسانی مورد نظرقرار گرفته  است.

نیری افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی، با حضور 430 هزار نفررشته با حضور 182 هزاردانش آموز در 25 و 26 خرداد ماه درمرکز تربیت معلم شهید بهشتی برگزار می شود.

وی ، دانش محوری و نتیجه گرایی افراطی را از آسیب های کنکور سراسری عنوان کرد و گفت: سند تحول بنیادین معطوف به از بین بردن این آسیب هاست.

درادامه براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل درباره برنامه اوقات فراغت گفت:200 هزار دانش آموز بعد از ماه مبارک رمضان در هزارو 500 پایگاه اوقات فراغت ، جذب می شوند که این تعداد 20 درصد دانش آموزان استان را تشکیل میدهند و 100 میلیون تومان برای اوقات فراغت دانش آموزان امسال تخصیص پیدا کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.