قدس آنلاین- تبریز:ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی از افزایش ۲۴ درصدی واردات و کاهش چهار درصدی صادرات از لحاظ وزن در نیمه نخست امسال از استان خبر داد.

افزایش ۲۴ درصدی واردات و کاهش ۴ درصدی صادرات از آذربایجان‌شرقی/ میوه جزو واردات

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  ناصر نوروزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش یافت.

وی افزود: در نیمه نخست امسال بالغ بر 529 هزار تن کالا به ارزش بیش از 480 میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که این میزان کالای صادره در مقام مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن چهار درصد و از لحاظ ارزش دلاری پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک تبریز اقلام عمده صادرات را میوه‌های تازه، مواد پلاستیکی، مواد غذایی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، فرآورده‌های غلات، شیشه، مصنوعات شیشه‌ای، شیر و محصولات حیوانی عنوان کرد و گفت: این اقلام به 93 کشور مختلف دنیا به ویژه کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ایتالیا و فدراسیون روسیه، پاکستان و اسپانیا صادر شده است.

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی در مورد میزان واردات کالا در نیمه نخست امسال اعلام داشت: در مدت شش ماهه امسال بالغ بر 259 هزار تن به ارزش بیش از 531 میلیون دلار انواع کالا از طریق گمرکات استان پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده که این میزان کالای وارده نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 24 درصد و از نظر ارزش دلاری یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نوروزی افزود: ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی، چوپ و اشیای چوپی، توتون و تنباکو، مواد پلاستیکی، میوه‌های خوراکی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، کائوچو، قطعات ماشین آلات راه‌سازی، کاغذ و مقوا در نیمه نخست امسال از 52 کشور مختلف دنیا به خصوص ترکیه، چین، امارات، آلمان، ایتالیا، روسیه، هند، ژاپن، لهستان و فرانسه از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی میزان درآمد وصولی گمرکات استان را در نیمه نخست امسال بالغ  بر دو هزار و 535 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ در مقام مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی معادل 13 درصد برخوردار بوده است.

نوروزی میزان تردد مسافر از طریق مرز زمینی و هوایی نیمه نخست را در مجموع بالغ بر 740 هزار مسافر اعلام کرد و گفت: این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد مسافر ورودی 16 درصد و از نظر تعداد مسافر خروجی 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.