مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه با اشاره به تولید بنزین یورو ۴ در این پالایشگاه، از تبدیل این فرآورده به بنزین یورو ۲ خبر داد.

تبدیل بنزین یورو۴ به بنزین یورو۲ در پالایشگاه کرمانشاه!

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد جمشیدی در گفت و گو با ایسنا، گفت: در حال حاضر تنها در دو پالایشگاه اراک و تهران و نیز در بخشی از پالایشگاه اصفهان بنزین یورو 4 تولید می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در پالایشگاه کرمانشاه نیز بنزین یورو 4 تولید می‌شود، گفت: با توجه به نیاز بالای کشور به بنزین مجبور هستیم برای افزایش حجم بنزین، بنزین یورو 4 تولیدی را به بنزین یورو 2 تبدیل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بنزین یورو 4 در پالایشگاه کرمانشاه تولید می‌شود، اما اجازه توزیع آن را نداریم، چون نیاز کشور به بنزین معمولی بالاست و برای رفع این نیاز بنزین یورو 4 تولیدی را به بنزین یورو 2 تبدیل می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه افزود: اگر همه پالایشگاه‌ها به سمت تولید بنزین یورو 4 بروند ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه‌ها پایین می‌آید.

جمشیدی با بیان اینکه بنزین یورو 2 و یورو 4 تفاوتی در بهسوزی و کارکرد خودرو ندارند، گفت: تفاوت این دو تنها در بحث اثرات آنها بر محیط زیست است و بنزین یورو 2 نسبت به بنزین یورو 4 دارای آلاینده‌های بیشتری است.

جمشیدی اظهار کرد: پالایشگاه‌ها تا سال 1398 برای کیفی سازی محصولات خود فرصت دارند و از سال 1398 به بعد باید تنها بنزین یورو 4 تولید کنند و اگر این کار نشود دولت بنزین را از آنها با قیمت پایین خریدار می‌کند و قطعا این شرایط سودی برای آنها نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.