نخست وزیر انگلیس مدعی شد خروج این کشور از اتحادیه اروپا موجب به خطر افتادن صلح در این قاره می‌شود.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صلح را به خطر می‌اندازد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس،  مدعی شد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سبب می‌شود که صلح در این قاره در معرض خطر قرار گیرد. 

 
 وی امروز دوشنبه در سخنرانی اش در لندن با اشاره به جنگ‌های صورت گرفته در قاره اروپا در قرن‌های گذشته از جمله جنگ جهانی اول و دوم، گفت تأسیس اتحادیه اروپا کمک کرد که کشورهای این قاره به هم نزدیک شوند. 
 
نخست وزیر انگلیس افزود: وقوع این جنگ‌ها در قرون  مختلف و آثار آن‌ها بر انگلیس، نشان دهنده آن است که این کشور نمی‌تواند خودش از نتایج وقایعی که در اروپا رخ می‌دهد، مصون بدارد. 
 
کامرون گفت: سیاست انزوا گرایی هرگز به نفع انگلیس نخواهد بود. 
 
وی افزود: ما اگر از اروپا روی برگردانیم، در نهایت از آنچه کرده ایم پشیمان می شویم. ما هرگاه به اروپا پشت کرده‌ایم، هزینه‌های خیلی زیادی بابت آن پرداخت کرده‌ایم. 
 
نخست وزیر  در ادامه گفت: من کاملا اطمینان دارم که تاسیس اتحادیه اروپا کمک کرد کشورهایی که برای دهه‌ها با یکدیگر درگیر بودند، آشتی کنند. منافع ملی انگلیس جلوگیری از بروز درگیری میان کشورهای اروپایی است. 
 
کامرون افزود: اما این مساله نیاز به رهبری انگلیس دارد و این مساله زمانی تحقق می‌یابد که همچنان عضو اتحادیه اروپا باشد و حقیقت این است که آنچه در کشورهای همسایه رخ می‌دهد، موضوع انگلیس است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.