قدس آنلاین- بیرجند: نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش و بقای کاروانهای پیاده اربعین به مردمی بودن آن است و باید مردمی باقی بماند گفت: در برنامه عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی باید از ارزشها حفاظت شود.

حفاظت از ارزشها در مراسم  پیاده‌روی اربعین حسینی مورد تاکید قرارگیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با معاون امور فرهنگی ستاد اربعین کشور اظهار داشت: ستاد اربعین باید از قبل برنامه‌ریزیهای لازم در مورد همایش بزرگ پیاده‌روی در این روز را انجام دهد.

وی افزود: پیاده‌روی زائران در اربعین از اهمیت زیادی برخوردار است و باید شور و عشق زیادی در این راستا به وجود آید تا کاروانهایی که خود را به کربلا می‌رسانند به سلامت بروند و برگردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: در برنامه عظیم پیاده‌روی اربعین باید جایگاه میزبان و مهمان مشخص باشد زیرا مدعی این حرکت عظیم مردم هستند.

عبادی افزود: پیاده‌روی به کربلا در اربعین تنها مختص به زمان ما نیست بلکه سنتی است که از زمانهای گذشته وجود داشته است و این حرکت عظیم کاری نیست که ارگانها بخواهند امور آن را در دست بگیرند بلکه دستگاهها فقط در کنار مردم همکاری دارند.

وی بیان کرد: در همایش پیاده‌روی کربلا عموماً کار ذاتی آن بر دوش مردم است و روح این حرکت قرب معنوی است که روحانیت نقش مهمی در آن دارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئولان و متخصصان فن باید روح و جان مطلب را در قالب کارشناسی در اختیار مردم قرار دهند تا بتوانند کارونها را تغذیه کنند.

عبادی با بیان اینکه آگاهی درست نسبت به قرب معنوی باید با مکتب انبیا هماهنگ باشد افزود: ارزش و بقای کاروانهای پیاده اربعین به مردمی بودن آن است زیرا این کارها اصولاً ارگانی نبوده است و توسط مردم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سرمایه شوق این کاروان عظیم نباید مانند شمعی بی‌هدف در جامعه اسلامی بسوزد بلکه اهمیت اربعین این است که علاقه‌مندان یک عشق و شور خاصی دارند و تا جایی که یک کاروان خود را به مرقد پاکش برساند خطرات راه را به جان می‌خرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.