سفیر امریکا در بنگلادش با بیان اینکه دهلی نو و واشنگتن دارای اهداف و منافع مشترک در بنگلادش هستند تصریح کرد توسعه ، پیشرفت و مبارزه با افراط گرایی از اهداف مشترک هند و امریکا در داکا است .

"هند و امریکا" دارای اهداف و منافع مشترک در بنگلادش هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، مارسیا استفان بلوم برینکت که به کلکته مرکز بنگال غربی هند سفر کرده است روز جمعه در گفت وگویی اظهار کرد منافع مشترک هند و امریکا در امنیت، توسعه و پیشرفت بنگلادش نهفته است . 

وی با اشاره به اقدام قاطع دولت بنگلادش با افراط گرایی اظهار کرد شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش قاطعانه با تروریسم برخورد می کند. 

وی با بیان اینکه گروههای تروریستی القاعده و داعش بنگلادش را به حمله تهدید می کنند افزود:گروههای تروریستی به دنبال حمله به شهروندان خارجی ، اشخاص دولتی و فعالان اجتماعی در بنگلادش هستند. 

برنیکت در خصوص سرمایه گذاری چین در بنگلادش اظهار کرد امریکا از سرمایه گذاری این کشور در زیرساخت های بنگلادش حمایت می کند. 

وی اظهار کرد امریکا از تمامی بازیگران جهانی درخواست می کند که به صورت منطقی و مسئولان و با توجه به قوانین بین المللی عمل کنند. 

کشور بنگلادش در یک سال گذشته شاهد افزایش حمله های تروریستی و قتل های هدف دار در این کشور بوده است. 

در یکی از شدیدترین حمله های ترویستی که در 11 تیر سال جاری در داکا رخ داد، مهاجمان مسلح 20 گروگان خارجی، دو نیروی پلیس را به قتل رساندند. 

گروههای افراطی در سه سال گذشته بیش از 50 نفر از جمله چند وبلاگ نویس، دانشگاهی و اقلیت مذهبی بنگلادشی را کشتند. 

پس از این حمله ها پلیس و نیروهای امنیتی بنگلادش در عملیاتی گسترده، حدود 11 هزار نفر را به اتهام افراط گرایی و تروریسم دستگیر کردند که در میان آنها 145 شبه نظامی عضو گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین به چشم می خورد. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.