بجنورد- معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی گفت:۹۵درصد افراد در استان با سواد هستند، که باید برای باقی مانده افراد بی سواد، برنامه ریزی صورت گیرد، تا آمار به کمتر از نیم درصد برسد و جشن پایان بی سوادی در استان برگزار شود.

آمار بی سوادی در استان باید به کمتر از نیم درصد برسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد تقی ایرانی در شورای پشتیانی سوادآموزی استان صبح دوشنبه اظهار داشت: آموزش به بی سوادان تنها وظیفه نهضت سواد آموزی نیست بلکه باید همه سازمان ها ورود پیدا کنند.

وی افزود: باید در بانک اطلاعاتی آمار دقیقی از تعداد بی سوادان داشته باشیم و آنان را شناسایی کرده و برای آموزش آنان برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه باید در حوزه آموزش بی سوادان از روش های علمی جامعه استفاده کرد افزود:در این جامعه کنونی پبچیده، برخورد با بی سوادان نیازمند مطالعه و تحقیق است.

وی گفت:در گذشته آموزش به بی سوادان در خانواده ها به یک گفتمان تبدیل شده بود اما اکنون از این روش استقبال نمی شود بطوری که باید در جامعه روش های موجود را تغییر دهیم.

ایرانی خاطر نشان کرد:طبق آمار ۸۰درصد زندانیان بجنورد زیر دیپلم هستند این امر نشان دهندی این است که هرچه میزان سواد در میان افراد کاهش یابد آمار زندانیان افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت:در گذشته بی سوادی موجب شد تا دختران و زنان در برخی از مناطق از تحصیل و ورود به جامعه محروم شوند.

وی با بیان اینکه ارتقا زیر ساخت ها باید در بین مردم افزایش یابد افزود:این امر سبب می شود تا بی سوادی کاهش یافته و در مناطقی که از نظر امکانات، محروم هستند بی سوادی بیشتر نشان داده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی اظهار داشت:سواد در کاهش معضلات اجتماعی همانند طلاق و خشونت نقش بسزای دارد با دوره های آموزشی که توسط بهزیستی و جهاد دانشگاهی برای زوجین بر پا شد در  بحث آسیب های اجتماعی بسیار موثر بود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز اظهار داشت:طی سال جاری بیش از هفت هزار نفر در قالب سوادآموزی ، تحکیم و انتقال از آموزش‌های بی سوادی در گروه سنی ۱۰تا ۴۹سال بر خوردار شدند.

براتعلی حاتمی افزود:  ۲۸ درصد از اولیای بی سواد دانش آموزان جذب کلاس های سوادآموزی شده اند و این استان در شاخص بی سوادی دو درصد از میانگین کشور عقب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.