بیرجند: رئیس جمعیت هلال احمر از فعالیت ۲۳ فروند بالگرد در هلال احمر خبر داد و گفت: امید است تا ۶ ماه آینده ۳ فروند بالگرد دیگر اضافه شود که در این صورت تعداد بالگردها به ۲۶ بالگرد خواهد رسید.

بالگردهای امداد و نجات هلال احمر به ۲۶ فروند می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید امیرحسن ضیائی استر آبادی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند اظهار داشت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و نیازهای زیادی را از نظر بحران ها و حوادث طبیعی احتمالی دارد.

وی از فعالیت ۲۳ بالگرد عملیاتی خبر داد و افزود: برنامه ما این بود که برای هر استان حداقل یک بالگرد امدادی را تهیه کنیم، جمعیت هلال احمر ۱۷ فروند بالگرد داشت که در طی این مدت ۶ فروند بالگرد اضافه کردیم و در حال حاضر ۲۳ فروند بالگرد جمعیت عملیاتی در حال فعالیت است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: امید است تا ۶ ماه آینده ۳ فروند بالگرد دیگر اضافه شود که در این صورت تعداد بالگردها به ۲۶ بالگرد خواهد رسید.

ضیائی با زبان اینکه از نظر پوشش بالگردی و پوشش عملیات امداد هوایی در حال حاضر در تمام استان های کشور با همین ۲۳ فروند پوشش هوایی انجام می شود تصریح کرد: در برخی استان ها  نیز ۱۵ روز بالگرد داریم اما در صورت لزوم تمام بالگرد های هلال احمر به منطقه حادثه دیده اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی  با توجه به وسعتی که دارد در الویت قرار دادن یک بالگرد است خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است مقامات استانی همکاری کنند و آشیانه بالگرد را تأمین کنند و ما نیز در این فاصله یک فروند بالگرد را حداقل برای ۱۵ روز در اختیار استان قرار خواهیم داد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به بحث پایگاه منطقه ای شرق کشور یادآور شد: در خراسان جنوبی ما با مشکلات زیادی از لحاظ حوادث روبه رو هستیم و این استان مشکلاتی مانند خشکسالی، کمبود منابع آب و آمادگی برای سیل و زلزله را دارد که این امر یک خطر بالقوه است بنابراین لازم است که این منطقه تقویت شود.

ضیائی اظهار داشت: در این راستا لازم است یک پایگاه پشتیبانی بزرگ نیز داشته باشیم که این امر نیازمند اعتبارات است و متأسفانه وضعیت کشور در طی ۲ سال گذشته روشن است و ما بخشی از اعتبارات را از منابع ملی دریافت می کنیم.

وی افزود: در ۲ سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتباری که به جمعیت هلال احمر تخصیص داده شد تنها ۱۰۰ میلیارد تومان دریافت کردیم که این نشان می دهد در این امر دچار مشکل هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امید است با کمکی که مجلس و دولت خواهند کرد هم تا پایان امسال بخشی از منابع را دریافت کنیم و هم سال آینده در بودجه ۹۶ وضعیت بهتری داشته باشیم همچنین در وضعیتی که در حال حاضر داریم باز هم خراسان جنوبی بیشترین تخصیص را نسبت به همه استان های کشور دریافت می کند و در چند روز آینده به این استان ابلاغ می شود.

ضیائی با بیان اینکه هدف از این سفر آشنایی با وضعیت استان و دیدار با مقامات و مردم استان است بیان کرد:  وضعیت زیرساختی جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی وضعیت خوبی است و پایگاه ها و  ظرفیت خوبی وجود دارد که از کمک مردم خیر استفاده شده و پایگاه هایی راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: ما نیز بنا داریم خدمات بیشتری را به جمعیت استان ارائه دهیم و در این راستا چند پروژه جمعیت هلال احمر تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حدود ۴۰ نفر پرسنلی که برای پایگاه های امداد و نجات گرفته شده  به زودی در استان معرفی می شوند که در این صورت وضعیت بهتری در بحث نیروی انسانی در استان شاهد خواهیم بود.

ضیائی با بیان اینکه در خصوص امکان توزیع ست های نجات نیز تا پایان سال تمام پایگاه های رسمی جمعیت هلال احمر به ست های نجات مجهز خواهند شد تصریح کرد: در خصوص پایگاه امداد هوایی نیز شرط ما با مقامات استانی این است که در هر استانی که آشیانه بالگرد متناسب با ضوابط سازمان امداد و نجات تهیه شود آن استان در الویت دریافت بالگرد قرار می گیرد

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بزرگ ما زیرساخت ها است و در کشور ساختمان های مقاوم و ایمن نداریم و اصلاح این امر در یک مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست و باید در طی ساخت و سازهای آینده قوانین زیرساختی رعایت شود و از طرفی دیگر مقاوم سازی از ساختمان های حیاتی مانند بیمارستان ها، مراکز امداد و نجات و غیره آغاز شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه دراین راستا هلال احمر سعی می کند آموزش های لازم در  خصوص زلزله رابه مردم ارائه دهد گفت: در خراسان جنوبی وضعیت انبارها مناسب است اما برای زلزله های بزرگ آماده نیست.

ضیائی هلال احمر جمهوری اسلامی را جزو ۵ جمعیت بزرگ و قدرتمند ملی دنیا دانست و خاطرنشان کرد: همچنین أین مجموعه اعتبار بالایی را از نظر فنی در نزد مراجع بین المللی دارد و در داخل کشور نیز یکی از دستگاه های مهم و اساسی در راستای امداد و نجات است اما متأسفانه با کمبود منابع مواجه است که تقاضا داریم دولت و مجلس بودجه ای را برای این سازمان در نظر بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.