رشت-استاندار گیلان گفت: تاکنون هیچ‌کدام از مرغداری‌های گیلان دچار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نشده‌اند.

آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان در گیلان مشاهده نشد

به گزارش قدس آنلاین،  محمدعلی نجفی در نشست هماهنگی مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان اظهار کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده وضعیت مبارزه با این بیماری پرندگان تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلای این بیماری به انسان در جهان گزارش نشده است، تصریح کرد: باید مراقبت کرد تا به طیور سنتی وصنعتی سرایت نیابد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مرغ تولیدی در گیلان به لحاظ عدم ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سالم است، افزود: ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۵۰ کشور گزارش شده اما تاکنون هیچ کدام از مرغداری‌های گیلان دچار این مشکل نشده‌اند.

وی ادامه داد: بازرسی‌های میدانی از سوی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست از مناطقی که احتمال شیوع این بیماری دارند به صورت مداوم انجام می‌شود و ممنوعیت صید شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

نجفی با تصریح بر اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها انجام شود، خاطرنشان کرد: پرندگان وحشی مهاجر به عنوان مهم‌ترین عامل ورود آلودگی محسوب می‌شوند و باید نکات بهداشتی نظیر عدم تماس مستقیم انسان و پرندگان سنتی با پرندگان آلوده رعایت شود ضمن اینکه مردم در سال‌های گذشته مردم تجربه‌ مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را به خوبی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.