۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 487746

شیخ صباح الخالد الصباح وزیر امور خارجه کویت در صدر هیأتی برای دیدار و گفت و گو با مسئولان عراقی راهی این کشور شد.

سفر وزیر امور خارجه کویت به عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا روز چهارشنبه ایرنا شیخ صباح الخالد در این سفر با مقامات عالی رتبه عراقی دیدار و پیرامون راه های توسعه و گسترش روابط دو جانبه و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم گفت و گو می کند. در این سفر همچنین ششمین نشست کمیته همکاری های مشترک دو کشور تشکیل می شود.
در راستای توسعه روابط دوکشور هیأت های عراقی نیز به صورت مستمر به کویت سفر می کنند و رایزنی های پی در پی میان مقامات دو کشور در زمینه تحولات منطقه ای صورت می گیرد . عمار الحکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در سفر اخیر خود مذاکرات مفصلی را با مقامات کویتی در زمینه همکاری های مشترک انجام داد .
کویت همچنین با هدف حفظ روابط دوستانه خود با عراق، تاکنون چند سری با تعویق پرداخت قسط های غرامت جنگی از سوی دولت عراق موافقت کرده است.
به گفته سفیر کویت در بغداد، این تصمیم برآمده از روابط برادرانه مستحکم بین دو کشور و مسوولیت های کویت در چارچوب ائتلاف بین المللی برای کمک به عراق به منظور عبور از دوره دشوار کنونی است که از جنگ با تروریست های داعش و نوسان بهای جهانی نفت ناشی شده است.
همچنین جبار اللعیبی وزیر نفت عراق قرار است، در صدر هیات بلندپایه به کویت سفر و در زمینه همکاری های نفتی دو کشور گفت وگو کند.
بر اساس این گزارش ،کویت سیاست توسعه همکاری های نفتی با عراق را در دستور کار قرار داده و احتمال می رود سرمایه گذاری هایش در میادین نفتی عراق را افزایش دهد.
وزارت نفت کویت با تاکید بر وجود فرصت های سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز عراق، از برنامه ریزی برای گسترش همکاری ها با بغداد در این زمینه خبر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.