کرمان - فرماندار کرمان گفت: با اشاره به قانون تسهیل ازدواج جوانان خواستار همکاری شهرداران و ادارات مختلف در امر ازدواج آسان شد.

شهرداران و ادارات مختلف جهت همکاری در امر ازدواج آسان همکاری کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کرمان که صبح چهارشنبه برگزار گردید، گفت: براساس بندالف ماده ۴ این قانون ،کلیه دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی وشهرداریهای دارای تسهیلات رفاهی، فرهنگسرا وتالار ، باشگاه واردوگاه موظفند باهماهنگی کمیته سامان ازدواج ، فضاهای مذکور را برای برگزاری جشن ومراسم ازدواج دراختیار زوجهای واجدشرایط قراردهند.

توحیدی گفت: تاکیدمن به دوستان اداره ورزش وجوانان است که باهمکاری نهادهای ذیربط به تشویق ازدواج جوانان وکاهش هزینه های زوجین بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: ماده ۴ تکلیف را برای سازمان های مختلف مشخص کرده که شهرداران و ادارات مختلف که تالار دارند باید برای مردم استفاده شود ،مثلاً آموزش و پرورش یا سپاه که باید اداره ورزش وجوانان با آنها هماهنگ و برنامه ای تدوین کند که از این امکانات استفاده شود.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان باید وقت بیشتری برای ماده ۴ این قانون بگذارند با تالارداران و صنوف مختلف که به این امر مربوط می شوند جلسه گذاشته شود که همکاری لازم را در این موضوع داشته باشند ، صدا و سیما هم در این زمینه وظیفه دارد دانشگاه ها ، اداره اوقاف ، سازمان تبلیغات اسلامی هم وظایفی برای آنها تعیین شده که باید آنها را به نحو احسن انجام دهند.

فرماندار کرمان با بیان اینکه در بحث طلاق در استان کرمان رتبه بالایی داریم ابراز داشت : متاسفانه آمار طلاق بسیار بالاست که شایسته نظام اسلامی نیست.

وی با تاکید بر فراهم نمودن زمینه ازدواج آسان جوانان اظهار داشت : در کرمان ده ها حسینیه داریم که می توانند مکان مناسبی برای ازدواج آسان باشند. یا از ظرفیت های دستگاه های مختلف استفاده کرد در سال اقدام و عمل چقدر از این ظرفیت ها استفاده کرده ایم؟ مامیتوانیم از فضای مدرسه ها یا از امکانات سپاه و ارتش استفاده کنیم ولی هیچ وقت از این دستگاه ها نخواستیم که به این بحث وارد شوند اینها ظرفیت هایی است که داریم ولی استفاده نمی شوند.

توحیدی اضافه کرد : اگر ستاد بتواند در سال ۹۵ همین ماده ۴ را به نتیجه ای برساند گام بزرگی برداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.