تبریز- فرماندار تبریز با بیان اینکه ۹۳درصد باسوادی آمار خوبی بوده ولی پوشش ۷ درصد باقیمانده مهم است، گفت: مبادا مشکلات اقتصادی و بدسرپرستی باعث افزایش رقم بی‌سوادی شود.

مشکلات اقتصادی نباید موجب افزایش آمار بی‌سوادی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، رحیم شهرتی‌فر با تقدیر از زحمتکشان و مربیان دلسوز عرصه سوادآموزی اظهار داشت: رسیدن به آمار ۹۳ درصد باسوادی بسیار خوب است ولی باید تلاش کنیم علاوه بر تحت پوشش قرار دادن هفت درصد باقیمانده، نگذاریم مشکلات اقتصادی و بدسرپرستی کودکان موجب افزایش رقم بی‌سوادی شود.

وی که در آئین گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی سخن می‌گفت به احادیث و آیات متعدد درخصوص سوادآموزی اشاره و دین اسلام را دین روشنگری و آگاهی بخشی عنوان کرد.

فرماندار تبریز اصلی‌ترین خصیصه حاکمان ظالم و نظام استبدادی را ترس از آگاهی مردم دانست و افزود: تاریخ گواهی می‌دهد که در ایران ما تشویق به یادگیری و علم آموزی به حدی بود که چهره‌هایی سرآمد از آن به دنیا معرفی شد ولی در برهه‌ای از تاریخ شیوه حکمرانی شاهان، جهت‌گیری فکری جامعه و فقر اقتصادی باعث شد مردم از آموزش و یادگیری باز بمانند.

رئیس ستاد پشتیبانی سوادآموزی شهرستان تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، دستور تاریخی ایشان برای تشکیل نهضت سوادآموزی را سرآغازی برای روشن کردن چراغ آگاهی بخشی مردم و جهت‌گیری متناسب با نیازهای آن زمان عنوان داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.