یاسوج- امام جمعه موقت یاسوج گفت: نگارندگان نامه به ترامپ بقایای فتنه 88‌ هستند.

رسانه‌ها نامه ذلت‌بار وطن فروشان به ترامپ را برای مردم تحلیل کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در خصوص احتکار اظهار کرد: احتکار موضوعی است که در مذمت آن از سوی پروردگار و ائمه تاکید شده است.

وی در همین خصوص به احتکار و ضرری که در جامعه دارد اشاره کرد و گفت: اگر کسی به واسطه منفعت‌طلبی کالاها را انبار کند تا گران‌ترفروشی کاری خلاف شرع مقدس است.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که جامعه اسلامی از این رهگذر ضرر می‌کند، تصریح کرد: بزرگان و رهبران دینی ما آن را ممنوع کرده‌اند و پیامبر فرمود جبرئیل به من خبر داد که در جهنم منبعی از آتش وجود دارد که مربوط به چند طایفه از جمله کسانی است که شرب خمر می‌کنند و عده‌ای دیگر که برای سود خودشان کالاها را احتکار می‌کنند که وعده عذاب برای آن‌ها داده شده است.

حسینی‌صدر در ادامه اظهارات خود در خصوص احتکار گفت: پیامبر فرمود هر مردی که قوت مسلمانان را بخرد و ۴۰ روز نگه دارد تمام آن چیز را که نگه داشته اگر صدقه بدهد کفاره گناهش نمی‌شود.

وی با بیان این که در کشور خودمان برخی از سودجویان این کار را انجام می‌دهند، تصریح کرد: همه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم تا اجازه احتکار در جامعه داده نشود.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه اظهارات خود با بیان این که پیامبر چنین افرادی را ملعون می‌دانند، تصریح کرد: اگر کسب بخواهد به جامعه اسلامی ضرر برساند خیانت کرده و باید با چنین افرادی برخورد شود.

وی با بیان این که باید به دستورات پیامبر و شریعت عمل کنیم خاطرنشان کرد: فقه ما فقهی جامع و پویاست و برای هر موضوعی در جامعه اسلامی حکم مجزا دارد که برای محتکران هم حکم دارد همچنان که برای ربا و سایر مواردی از این دست هم حکم دارد.

حجت‌الاسلام حسینی صدر در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های هفته به نامه تاریخی امام به گورباچف اشاره کرد و گفت: این نامه با تاسی از نامه پیامبر به سران کفر در صدر اسلام نوشته شد که آن‌ها را دعوت به توحید کرد و امام هم به گورباچف فرمودند مشکل شما مادی نیست بلکه موضوع خداست که باید به خدا اعتقاد پیدا کنید و بعدها تاثیر این پیام را دیدیدم که گورباچف هم به این موضوع اعتراف کرد که باید این فرمان امام خمینی را آویزه گوش می‌کردم.

حسینی‌صدر در ادامه اظهارات خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به حادثه مهم روز نهم دی اشاره کرد و گفت: مردم باشکوه خاصی سالروز ۹ دی را گرامی داشتند و دفاع آن‌ها از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بود که در سراسر کشور از تصاویر منعکس شده می‌توان به شکوه این برنامه پی برد.

وی با بیان این که کسانی از آن حرکت ۹ دی عبرت نگرفتند تصریح کرد: آن‌ها در حرکت جدید خود نامه سخیفانه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: رسانه‌های ما باید این نامه ذلت‌بار را برای مردم تحلیل کنند که مردم بدانند چه افرادی دشمن این کشور و مردم هستند و آبروی خود را بردند.

وی با بیان شمه‌ای از این نامه ذلت‌بار تصریح کرد: آن‌ها به رییس‌جمهور آمریکا نامه نوشته‌اند و از ترامپ خواسته‌اند فشار بیشتری به مردم و ملت ایران وارد کنند و در نامه خود سربازان کشته شده امریکا را در جنگ‌های اخیر سربازان شجاع نام نهاده‌اند.

حسینی‌صدر در ادامه گفت: آن‌ها از رئیس‌جمهور آمربکا خواسته‌اند تا تحریم‌های موجود را علیه رهبری ایران و سپاه گسترش دهند تا این گونه به مردم ایران و مسؤولان فشار وارد شود و همچنین ائتلاف بین‌المللی برای متوقف کردن موشک‌های بالستیک و دوربرد آن انجام دهند.

وی افزود: این‌ها خودی نیستند و دل به کشور و نظام و مردم نبسته‌اند و در نامه خود آورده‌اند که ایران بعد از حکومت اسلامی ظرفیت این را دارد که یکی از ثابت قدم‌ترین شرکای آمریکا باشد.

حسینی‌صدر با بیان این که این‌ها همان بقایای فتنه ۸۸ هستند: تصریح کرد: هر چند برخی از همفکرانشان این موضوعات را سرزنش کردند اما این کافی نیست و باید موضعی قوی‌تر در برابر این وطن‌فروشان گرفته شود.

وی با بیان این که در ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی برای این افراد مجازات در نظر گرفته شده است تصریح کرد: دستگاه قضایی باید با تکیه بر این اصل پاسخ یاوه‌گویان را بدهد.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که هر که دشمن را تقویت کند حکم محارب را دارد افزود: امیدواریم که این‌ها از تاریخ عبرت بگیرند و وطن‌فروشی را کنار بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.