نماینده مجلس نهم با بیان اینکه دوران تقسیم بندی های سنتی اصلاح طلب و اصولگرا و چپ و راست و امثالهم تمام شده، تاکید کرد: سران و دست اندرکاران هر دو گروه سال ها است که بر این قضیه معترض هستند که دیگر این عناوین جاذبه ندارد.

دوران تقسیم بندی های جناحی تمام شده است/ «جبهه مردمی» تزریق هوای تازه ای به سپهر سیاسی و اجتماعی کشور

قاسم جعفری نماینده مجلس نهم در حوزه انتخابیه بجنورد و جاجرم در گفتگو با «قدس آنلاین» با اشاره رویکرد جدید "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی"، اظهار داشت: در واقع دوران تقسیم بندی های سنتی اصلاح طلب و اصولگرا و چپ و راست و امثالهم تمام شده و سران و دست اندرکاران هر دو گروه سال ها است که بر این قضیه معترض هستند که دیگر این عناوین جاذبه ندارد بنابراین فکر می کنم که آمدن یک تشکل جدید، تزریق هوای تازه ای به سپهر سیاسی و اجتماعی کشوراست.

وی گفت: در خصوص عزیزانی که در گروه های ارزشی هستند فکرمی کنم تقسیم بندی مناسب شرایط روزهمان است که بارها رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و آن هم انقلابی و غیرانقلابی بودن افراد است چرا که افراد یا زیر چتر انقلاب و حمایت انقلاب قرار می گیرند و یا اینکه با انقلاب کاری ندارند.
این نماینده دوره نهم مجلس ادامه داد: معتقدم باید به شعارها، اهداف و آرمان هایی که سال های ۵۶ و ۵۷ و اوایل دهه ۶۰ مدنظر مردم بود که صاف ترین شعارها و زلال ترین روش ها و منش ها بود، برگردیم البته روش و ابراز باید به روز باشد یعنی باید از ابزار، علم و تکنولوژی که امروز در اختیار داریم برای تبلیغ، استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" بنا بر این است تا چتر انقلاب را گسترده ببینیم تا تمام کسانی که اصول اساسی انقلاب یعنی اسلام، مبانی انقلاب، مبانی امام و مبانی ولایت را قبول دارند در زیر این چتر قرار بگیرند، اظهار داشت: ممکن است فردی به لحاظ سلیقه متفاوت باشد ولی وقتی که خالصا روی این مبانی ایستاده نباید آن را بیرون کنیم.
جعفری در ادامه گفت: وقتی در این جبهه اصل مردمی بودن مطرح می شود معنایش این است که خیلی از افرادی که در قالب احزاب و گروه های سیاسی قرار گرفتند خواسته یا ناخواسته در گذر زمان به نوعی" کیش شخصیت" پیدا کردند و تافته جدا بافته ای از مردم شدند؛ لذا جبهه مردمی معنایش این است که باید دوباره به میان مردم برگشت. امروز کسانی که داعیه دار این جبهه هستند باید مردمی ترین روش ها و منش ها و" کیش شخصیت" را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلاب باید گذشته را تجربه ای برای ترسیم و تنظیم یک مهندسی زیبا برای آینده قرار دهند، اظهار داشت: در واقع ما با عبرت از انتخابات مجلس دهم باید بدانیم که این سنت، سنت لامتغیر الهی است یعنی هر کس و گروهی متفرق شد شکست خورد و هر گروهی که هم متحد شد پیروزی را در آغوش خواهد گرفت. بنابراین چه عزیزانی که می خواهند به میدان بیایند و نامزد ریاست جمهوری و شوراها شوند و چه مردمی که می خواهند رای دهند باید یک همگرایی عملی و نه همگرایی نظری و گفتاری داشته باشند .

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: بنده حقیرتا زمانی که "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" پایبند آرمان های بلند اسلام و انقلاب و نظام و مسیر ترسیم شده ولایت و وحدت ساز باشد، از آن حمایت می کنم؛ به نظر می رسد این جبهه با این نگاه و افرادی که به اسم این جبهه به میدان آمدند کمترین حاشیه های ممکن به لحاظ سیاسی و اجتماعی را دارند.
 وی گفت: اگر " جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" مورد توجه قرار بگیرد و با شکل ترسیم شده در آن یک شبهه پارلمان نیروهای انقلابی و ارزشی شکل بگیرد و اینگونه نباشد که دوباره راس هرم دستور بدهد و حتما نظر شهرستان ها و استانها گرفته شده به موفقیت می رسد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.