رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایران در مقاومت الگویی برای کشورهای اسلامی مانند سوریه و حلب است.

مقاومت ملت ایران الگویی برای دیگر کشورهاست

به گزارش «قدس آنلاین»،   حجت الاسلام و  المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم نخستین همایش دبیران شورای اسلامی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که امروز(سه شنبه) در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد، اظهار کرد: تأکید بر بازگشت به فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن در واقع احیای راه امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن عزت و شرف است.

وی افزود: اگر می‌خواهید جامعه از آسیب‌های امروز نجات یابد باید تمامی دبیران و مدیران بنیاد شهید در این امر همکاری کنند تا فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت تداوم یابد.

حجت الاسلام شهیدی ادامه داد: مقاومت ملت ایران الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی است به طوری که امروز مبارزه‌های سوریه و آزادی حلب از الگوبرداری مقاومت ایران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: باید از فکر و برنامه‌ریزی مدیران استفاده شود تا فرهنگ ایثار و شهادت ترویج یابد و به جامعه تزریق شود و وظیفه ما گفتمان‌سازی است.

وی افزود: رسالت سنگین بنیاد شهید این است که این فرهنگ را ترویج دهد چرا که این فرهنگ عزت برای ما آورده و کشور را بیمه کرده است

شهیدی بیان کرد: ما با استفاده از فرهنگ مقاومت، ایثار و فداکاری در جنگ پیروز شدیم و تلاش داریم این فرهنگ را از دبستان تا دبیرستان و جامعه ترویج دهیم.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری این فرهنگ باید ترویج داده شود تا بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

حجت‌الاسلام شهیدی بیان داشت: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این انقلاب معنوی و بی نظیر در دنیا را به دست صاحب حقیقی اش بسپاریم.

وی گفت: براساس ماده ۶۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شورایی با حضور ریاست جمهوری با عنوان شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل می‌شود که نخستین جلسه آن با حضور رئیس جمهوری تشکیل شد همچنین در همه استان ها نخستین جلسه این شورا با حضور استانداران و همه مدیران تشکیل شد تا بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج داد.

حجت‌الاسلام شهیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو این شوراست امیدواریم بتوانیم امروز از مسائل و رهنمودهای وزیر استفاده کنیم.

رئیس بنیادشهید ادامه داد: وضعیت اجتماعی جامعه ما با فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفته است و باید روی این موضوع که بقای ما با این فرهنگ است به صورت ویژه تأکید کرد.

وی تصریح کرد: امروز امنیت کشور با فرهنگ ایثار و شهادت حاکم است و ایثارگران و همه رزمندگان در ترویج آن نقش اساسی دارند.

حجت الاسلام شهیدی بابیان اینکه همه باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم، افزود: ما باید تلاش کنیم این فرهنگ روز به روز رشد کند.  

رئیس بنیاد شهید خطاب به مدیران استانی با تأکید بر اجتماعی شدن این فرهنگ، گفت: امسال روز ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید، برنامه ای با حضور خانواده‌های کشورهای لبنان، عراق و سوریه به صورت بین‌المللی در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.