با اجرای طرح خط سفید ۱۱۶ کیلومتر از معابر شمال تهران ، برای سهولت و ایمنی در تردد کم توانان جسمی و حرکتی مناسب سازی شدند.

تقاطع های خط سفید برای عبور معلولین مناسب سازی شدند

به گزارش «قدس آنلاین»،   عبدالمطلب توجهی  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با اجرای طرح خط سفید در معابر شمال تهران مناسب سازی تقاطع ها در ۸۸ کیلومتر از معابر جمع و پخش کننده و ۱۸ کیلومتر از معابر شریانی به طور کامل برای تردد معلولین مناسب سازی شد.
وی گفت: از دیگر اقدامات اجرا شده برای سهولت و ایمنی بیشتر در تردد معلولین، فراهم سازی دسترسی آسان آنها به ایستگاه های حمل و نقل عمومی و پایانه هاست که درایستگاه های اتوبوس اقدام به احداث رمپ از پیاده رو به ایستگاه ها کرده ایم و ارتفاع سکوها نیز در حد ۳۰ سانتی متر شده تا همسطح محل سوار شدن به اتوبوس شود و در پایانه های تاکسی رانی نیز سکوها به طور کامل حذف و خط کشی به عنوان سکوی مجازی ایجاد شده است.
 این مقام مسئول تصریح کرد: تجهیز پایانه ها به امکانات مورد نیاز معلولین از دیگر برنامه ها بوده که طی آن امکانات رفاهی مثل سرویس های بهداشتی، آبخوری، نمازخانه مخصوص معلولین در حال ایجاد است.
توجهی افزود: طی یک طرح مطالعاتی در بیش از ۵۰ محور اصلی منطقه مطالعات قبل و بعد در خصوص مناسب سازی گذرگاه های عابر پیاده اعم از بلوک عابر پیاده، ایستگاه های حمل و نقل و ... انجام شده که با اعتبار بودجه در سال آینده به اجرا می رسند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.