مشهد- دبیر شورای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه قوانین حاکم بر بانک های جمهوری اسلامی ۱۰۰درصد اسلامی است و علت آن هم تصویب قوانین مربوط از سوی شورای نگهبان است، گفت: مشکل عمده موجود در سیستم بانکی در این است که ۸۰ درصد قوانین نادرست اجرا می شود.

مشکل عمده سیستم بانکی اجرای نادرست ۸۰ درصد قوانین است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حمید محمدی روز چهارشنبه در دوره آموزشی ارتقاء و توانمندسازی مدیران موسسات و تشکل های قرآنی خراسان رضوی اظهار کرد: در توسعه فرهنگ قرآنی در کشور سه رویکرد و راهبرد وجود دارد که شامل فرهنگ سازی، هماهنگ سازی و نظام سازی می شود که باید برای هر یک از این موارد برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

دبیر شورای توسعه و گسترش فرهنگی قرآنی کشور گفت: توسعه فرهنگ قرآنی به مثابه مثلثی سه ضلعی شامل توسعه معرفت، ایمان و رفتار قرآنی است.

وی با بیان اینکه سازماندهی امور موسسات قرآنی در کشور از مسائل مهم و مورد توجه است، اظهار کرد: تسهیل در صدور مجوز برای موسسات قرآنی و ساماندهی فعالیت این واحدها ضرروی است.

حجت  الاسلام محمدی بیان کرد: مسئول صدور مجوز برای فعالیت موسسات قرآنی تنها هیات رسیدگی به امور موسسات قرآنی در کشوراست و دو مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان رئیس و نایب رئیس این هیات هستند.

وی تاکید کرد: غیر از این دو مجموعه هیچ نهاد و ارگان دیگری مجاز به صدور مجوز برای فعالیت موسسات قرآنی در کشور نیست.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه مناسب نیست که اقلام و محصولات قرآنی و فرهنگی از سوی کشورهایی مانند چین تولید وارد کشور شود گفت: شهرک های تولید محصولات فرهنگی و قرآنی در آینده نزدیک در کشور فعال می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.