سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن با اشاره به اهمیت آسان شدن قرائت قرآن کریم از رونمایی فونت‌های «امیر» و «نی‌ریزی» خبر داد.

رونمایی از ۲ فونت جدید قرآنی/ قرائت قرآن برای تمامی اقشار جامعه آسان می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  احمد زرنگار سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآنبا اشاره به اهمیت آسان شدن رسم‌الخط قرآن کریم، اظهار داشت: با  توجه به لزوم عمومی کردن انس با قرآن و تلاوت کلام‌ وحی در نظر داریم قرآن‌هایی سهل‌القرائة را در جامعه ترویج کنیم.

وی به آماده بودن دو فونت جدید برای چاپ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: دو فونت «امیر» و «نی‌ریزی» توسط شرکت‌های گام الکترونیک و شرکت نرم‌افزاری مریم آماده شده است که چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه رونمایی می‌شود.

زرنگار هدف از رونمایی از این دو فونت جدید قرآن کریم را توجه به آسان شدن قرائت قرآن برای تمامی اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون قرآن با خط استاد عثمان‌طه رواج بسیاری دارد بر همین اساس شاید برخی افراد توانایی خواندن قرآن را نداشته باشند چرا که شکستگی و تحریرهای این خط بسیار زیاد است بر همین اساس ما سعی داریم خط های ایرانی را ترویج دهیم تا افراد توانایی قرائت قران را کسب کنند.

وی با بیان اینکه خط نی‌ریزی یکی از خطوط ایرانی است که جایگاه خاصی نیز دارد، گفت: فونت امیر نیز با توجه به اصول خاص قرائت طراحی شده است که افراد به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

زرنگار درباره نحوه حمایت سازمان دارالقرآن از این دو فونت قرآنی، خاطر نشان کرد: طبق روال ما قرآن‌هایی با این خط ها با تیراژ ۵ هزار جلد چاپ و منتشر می‌کنیم و پس از آن سایر ناشران را نیز با این فونت‌ها آشنا خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.