شیراز-چهره ماندگار نقد ادبی ایران گفت: امروز ارتباط زبانی و اشتراک معنوی چندین هزارساله ایرانیان دچار اضحملال شده است.

اشتراک معنوی چندین هزارساله ایرانیان دچار اضحملال شده است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالعلی دستغیب عصر پنجشنبه در مراسم تقدیر از سال‎ها تلاش و پژوهش در عرصه نقد ادبی اظهار داشت:در حال حاضر ما سخن یکدیگر را نمی‎فهمیم و روزنامه‎ها سرشار از غلط‎های املایی و نگارشی است که برای بازگشت به آن شکوه زبانی و ادبی باید این موارد اصلاح شود. 

وی با بیان اینکه هر آنچه انجام دادم از روی علاقه و حد توان بوده است اما تاکنون بر آثار  بزرگ ادبی و شاعران بزرگی چون سعدی، حافظ، فردوسی و مولانا تحقیق جامعی نشده است. 

وی با اشاره به چاپ کتاب خوشه پروین گفت: من این کتاب را با همکاری مهماندوست نوشتم و در آن به بررسی 7 تن از شاعران کلاسیک و 7 تن از شاعران معاصر پرداختم و تلاش کردم علت روحیه شاعرانگی ایرانیان را پیدا و بیان کنم. 

چهره ماندگار نقد ادبی آزادی را عامل اصلی در تولیدات فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ در فضایی مطمئن و دارای امنیت روانی، قلمی و اندیشه رشد می‎کند و این فرهنگ به معنای خلاقیت است نه آداب و رسوم و اگر به تولید فرهنگی دست نزنیم تاریخ ما را حذف می‎کند. 

وی با بیان اینکه برای حفظ و بقا در تاریخ باید تولیدات فرهنگی افزایش یابد، تصریح کرد: ایران یکی از معدود کشورهای با تمدن است و باید چشم و چراغ آسیا و جهان شود بنابراین باید به ارزش‎های فرهنگی بها داد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.