رشت- سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هر کس مانع واقع‌بینی توسعه شهر شود باید از سر راه کنار رود گفت: مسیر اصول توسعه باید در رشت نهادینه شود و هر کس این اصول را نمی‌پذیرد خارج می‌شود.

مسیر اصول توسعه باید در رشت نهادینه شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهردار رشت در نشست خبری  با اصحاب رسانه که عصر پنج شنبه ۳۰ دی ماه در تالار گفت و گوی شهرداری رشت برگزار شد با تشکر از اصحاب رسانه به دلیل درخواست ها مکررجهت شفاف ساری حوزه های مختلف شهرداری گفت: شهر روبه توسعه باید چهار پارامتر شفاف بودن، رقابتی بودن، بانکی بودن و انعطاف پذیر بودن را در مسیر توسعه دارا باشد،  ما به این مبانی مکلف هستیم و شما خبرنگاران  نیز می توانید مطالبه کنید.

وی با بیان اینکه از حوزه مالی شهرداری نباید فاکتور دزدی باشد بلکه باید شفاف‌سازی صورت گیرد، افزود: تحلیل‌ داده‌ها نباید غلط باشد و باید ساده گزارش کنیم تا برای مردم قابل فهم باشد و در جایگاهی قرار گیریم که قابلیت قرار گرفتن در آن جایگاه را داشته باشیم.

ثابت قدم  با اعلام آمادگی برای شفاف‌سازی امور مالی این نهاد، خاطرنشان کرد: ما سه الی چهار گزارش شفافیت خودمان را ارائه کردیم و در اختیار رسانه ها گذاشتیم. فکر میکنیم که در حوزه شفافیت از کل تا جزء مردم هستند. هرکسی از مردم که علاقه دارد اسناد مالی شهرداری را در اختیار بگیرد درهای  شهرداری باز است که ما آمادگی این موضوع را داریم، حتی با وجود اینکه مکلف نیستیم این اسناد را در اختیار هرکسی قرار دهیم.

وی طرح موضوع چک‌های برگشتی شهرداری را حاشیه‌سازی رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: وقتی یک‌هزار میلیارد تومان بودجه داشته باشیم طبیعی است که ۱۰۰ فقره چک برگشتی هم باشد.

 افتتاح پنج پروژه جمع آوری آب های سطحی در کلانشهر رشت

شهرداری کلانشهر رشت با اشاره به جمع  آوری آب های سطحی گفت: پنج پروژه جمع آوری آب های سطحی هفته آینده در رشت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این پروژه ها شنبه هفته آینده در محله های پاره بیجار، شهرک حمیدیان، بلوار شهید موسی پور، مسیر زرجوب - شریعتی به مطهری و گلزاران به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: با اجرای پروژه های جمع آوری آب های سحطی دیگر در هنگام بارندگی شاهد آب گرفتگی در این مناطق نخواهیم بود.

 ۹۵  درصد قراردادها با شرکت های بومی است

شهردار رشت در ادامه این نشست خبری گفت: ۹۵ درصد قراردادهای شهرداری این کلانشهر با شرکت های بومی است.

وی اظهار داشت: تنها پنج درصد قراردادها به دلیل شرایطی با شرکت های غیربومی انجام می گیرد.

ثابت قدم خاطر نشان کرد: برخی با این ۹۵ درصد کاری ندارند و به آن پنج درصد قرارداد با شرکت های غیربومی می پردازند.

 ساخت تصفیه خانه و گسترش مکان دفن زباله در سراوان رشت

ثابت قدم در بخش دیگری از نشست خبری بیان کرد: ساخت تصفیه خانه و گسترش مکان دفن زباله در سراوان رشت از برنامه های شهرداری رشت است که در صورت دریافت مجوز از منابع طبیعی اجرایی می شود.

وی در رابطه با دریافت مجوز از منابع طبیعی تصریح کرد: بایستی از منابع طبیعی مجوز قطع درختان برای توسعه زمین به منظور دفع بهداشتی زباله برای مدت ۵۰ ساله به مساحت ۱۳ تا ۱۴ هکتار و ساخت تصفیه خانه را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: از روزی که مجوز را دریافت کنیم ساخت تصفیه خانه را آغاز و به مدت ۱۸ ماه به پایان می رسانیم و کار تصفیه شیرابه های ۳۰ ساله در سراوان رشت را انجام می دهیم.

شهردار کلانشهر رشت بیان داشت: اگر زباله جدیدی نیز ورود کند، سایت دفن زباله در سراوان رشت گسترش می یابد و دفن زباله نیز به سمت بهداشتی شدن پیش می رود.

وی با اشاره به افتتاح سلول بهداشتی دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: این کار حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر به ۱۰۰ درصد برسد ، نتیجه این خواهد شد که دفن ما برای زباله با ظرفیت محدود مشخص می شود.

 اعتقاد و حساسیت بانوان مدیر بیشتر از مردان است

وی درباره حضور بانوان در مناصب مختلف مدیریتی شهری نیز گفت:  نظر من این است که خانم ها از مردان توانمند تر هستند و اعتقاد قلبی من این است که اعتقاد و حساسیتشان بیشتر است.

وی درباره ساماندهی دستفروشان نیز گفت: سعی میکنیم فرمایشات رهبری را عمل کنیم که اگر کسی  درآمدی ندارد چکشی برخورد نکنیم، برای ما کاری ندارد روش بازدارنده عمل کنیم اما نمیتوانیم تنها منبع درآمدش را بگیریم. ما به ساماندهی اعتقاد داریم ولی نحوره بازدارندگی  نیز کار ما نیست.

ثابت قدم در مورد تاثیر لابی ها در عزل و نصب ها نیز گفت: لابی ها در انتصابات تاثیر ندارد، کسی نمی تواند بگوید این ها تاثیر دارند ، فکر خیلی ها می کنند. ولی باید بگویم خارج از مجموعه شورا کسی تاثیری ندارد . در خود اعضای شورا نیز پیشنهاداتی می شود اما در نهایت خودم تصمیم می گیرم.

وی به حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران اشاره کرد و یادآور شد: در بازار رشت نیز ریشه خطر را احساس می‌کنیم و اگر به موقع تصمیم نگیریم نمی‌توانیم به موقع اقدام کنیم.

در این نشست قبل از سخنان دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم، مریم گل احضار معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی ، خدابخشی مدیر برنامه و بودجه  ، متین عاشوری مدیر سرمایه گذاری، مریم تجددی مدیریت تشخیص و وصول درآمد و احمد  حق بین مدیرمالی، به توضیحاتی درباره اقدامات مختلف مالی، بودجه و نحوه سرمایه گذاری در شهر رشت دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.