وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعزام تیمی در پنجم اسفندماه برای آغاز مذاکرات با عربستان در خصوص اعزام حجاج خبر داد.

هفت شرط اصلی را برای از سر گرفتن اعزام حجاج به عربستان / آغاز مذاکرات در ۵ اسفند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سیدرضا صالحی امیری شامگاه پنجشنبه در دیدار با آیت الله سبحانی در سخنانی اظهار داشت: امروز فضای مجازی یک فضای بسیار پیچیده و دشواری است که برای بهبود آن جلسات خوبی برگزار کرده‌ایم و اخیراً شورای عالی فضای مجازی مصوبات خوبی در این زمینه داشته و مصوب شده که همه کانال‌های تلگرامی باید به ثبت برسند و هویت آن‌ها مشخص باشد.

وی عنوان کرد: هم اکنون دو میلیون جوان و نوجوان در ۲۳ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

توجه به قرآن و عترت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پرداختن به قرآن و عترت از مأموریت‌های اصلی و دائمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: در امر تربیت قرآن کریم برنامه‌های منسجمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بنا داریم مقدمات اعزام حجاج را فراهم کنیم، افزود: مکاتباتی که با عربستان سعودی داشته‌ایم هفت شرط اصلی را برای از سر گرفتن اعزام حجاج بیان کردیم و تیمی از ایران در ۵ اسفندماه به عربستان سفر خواهد کرد و مذاکرات در این زمینه آغاز خواهد شد.

صالحی امیری افزود: دولت به ارتباط و حمایت مراجع تقلید نیازمند است تا به اهداف خود دست یابد.

هدف ما تقویت کتابفروشان و ناشران است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی ۸۰ هزار مجوز برای چاپ کتاب داده می‌شود ممکن است در این میان تعدادی از کتاب‌ها نیز دارای مشکلاتی باشند اما به خطاها اصرار نداریم و به دنبال رفع آنها هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: وقتی کتابخوان کاهش یابد کتابفروش و ناشر انگیزه‌ای نخواهند داشت و اکنون ۱۲ هزار ناشر در کشور کار چاپ و توزیع کتاب را از برعهده دارند که هدف ما تقویت کتابفروشان و ناشران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.