جویبار- معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۱۶ هزار تعاونی و ۲۳۰ هزار شغل جدید در دولت یازدهم خبر داد.

۱۶ هزار تعاونی جدید در دولت یازدهم ایجاد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید حمید کلانتری در بازدیدی که به همراه استاندار مازندران از پایانه صادرات محصولات کشاورزی در حال احداث در جویبار داشت، افزود: همه تعاونی هایی که دولت یازدهم ایجاد شده اند در حال فعالیت می باشند.

وی آمار تعاونی کشور را ۹۸ هزار شرکت اعلام کرد و یادآور شد: ۲۵ درصد شرکت های تعاونی کشور در بخش کشاورزی فعال بوده و از ظرفیت های این بخش استفاده می کنند.

معاون وزیر تعاون اضافه کرد: بیشترین مشکل تعاونی ها تامین وثیقه بانکی بود که این مساله از طریق ضمانت بانکی صاحبان شرکت های تعاونی مرتفع شد.

کلانتری با اشاره به اینکه از جوانان تحصیلکرده در جهت راه اندازی شرکت های تعاونی حمایت می شود، تصریح کرد: یکی از محورهای مهم فعالیت شرکت های تعاونی در مازندران فراهم کردن زیرساخت های لازم برای صادرات محصولات کشاورزی می باشد.

زیرساخت های صادرات در مازندران فراهم نمی باشد

استاندارمازندران نیز در این بازدید با اشاره به اینکه احداث نخستین پایانه صادرات محصولات کشاورزی مصوبه سال ۸۵ بوده و در دولت یازدهم اجرایی گردید، افزود: پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در منطقه چپکرود جویبار در زمینی به وسعت ۳۱ هکتار و با ظرفیت نگهداری و سورتینگ ۳۳۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در دست اجراست.

ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه این پایانه با بهره مندی از تکنولوژی روز کشورهای آلمان، ایتالیا و اتریش و بومی سازی روش ها در دست اجراست، یادآور شد: فاز نخست این پایانه ۱۲۰ هزار تن ظرفیت داشته و با سرمایه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

وی اضافه کرد: متاسفانه استان مازندران با توجه به قطب تولید مرکبات بودن، محصولات محدودی را صادر می کند.

استاندارمازندران اعلام اینکه زیرساخت های صادرات در مازندران فراهم نمی باشد، گفت: با راه اندازی این پایانه، بستر صاردات محصولات کشاورزی باکیفیت، فراهم می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.