کرمان- نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر گفت: با توجه به ارزان قیمت بودن اشتغال زایی در حوزه کشاورزی، باید توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در این حوزه شود.

بخش کشاورزی بم نیازمند توجه بیشتری است

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله نیکزادی پناه ظهر دوشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی بم با بیان اینکه کشاورزی اقتصاد اول منطقه ما است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشاورزی ارزان ترین اشتغال زایی هم محسوب می شود، می طلبد فعالیت و سرمایه گذاری در این حوزه افزایش یابد.

وی به فعالیت هایی که در این شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته اشاره کرد و افزود: امیدوارم شاهد رونق تولید و کاهش بیکاری در بم باشیم.
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ای که با رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، موضوع هایی مانند گسترش آبیاری تحت فشار، دامداری ها و گلخانه ها مطرح و قرار شد برای هر بخش یک مسئول انتخاب شود تا طرح ها را پیگیری و به سرانجام برساند.
وی به ضرورت همکاری ادارات دولتی با سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: مدیران نباید به گونه ای عمل کنند که مردم از سرمایه گذاری خود منصرف شوند و در واقع باید تشویق سرمایه گذاران در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
نیکزادی با بیان اینکه نقدهای مهمی نسبت به فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح است، افزود: مسئولان شهرستان و استان باید نسبت به تسهیل در روند اجرای طرح های اقتصادی، صنعتی و معدنی اقدام کنند.
وی تصریح کرد: ما برای حفظ قنات ها و مخازن آبی به ویژه در کویر باید به سمت طرح های آبخیزداری و آب خوان داری حرکت کنیم.
نیکزادی به هدر رفت آب سد نسا اشاره کرد و گفت: وزارت های نیرو و جهاد کشاورزی در این زمینه خسارت های زیادی به ما وارد کردند.
وی ادامه داد: با توجه به عدم احداث کانال های درجه یک و دو در حوزه پایین دست سد توسط وزارت نیرو، جهاد کشاورزی نتوانسته است کانال های درجه سه و چهار را تکمیل کند.
نیکزادی با بیان اینکه طرح هایی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در شرق کرمان در حال اجرا است، ادامه داد: به زودی با بهره برداری از این طرح ها دیگر روستایی در منطقه بدون آب نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.