تبریز- مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از همکاری تمام عیار این اداره کل در صورت قرارگرفتن املاک موقوفه در مسیر توسعه معابر شهری استان خبر داد.

اداره اوقاف هیچ گاه در مقابل توسعه شهری نمی ایستد

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی صبح سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات املاک موقوفه شهرستان بناب اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی هرگز در مقابل توسعه معابر شهری و خط پروژه های شهرداری ها قرار نمی گیرد و وظیفه دارد به عنوان متولی بدنبال حق و حقوق مردم باشد، چرا که املاک موقوفه مال خود مردم است.

وی خاطرنشان کرد: املاک موقوفه به خصوص مساجد وقتی در مسیر توسعه قرار می گیرند، مسجدیت خود را از دست نداده و شهرداری ها بخاطر نیاز مردم و با استفاده از ظرفیت کمک های مردمی نسبت به احداث مسجد جایگزین اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به سکونت برخی از افراد در موقوفات اوقاف تصریح کرد: این افراد حقی در مالکیت املاک موقوفه ندارند و در صورت قرارگرفتن این اراضی در مسیر توسعه باید نسبت به تخلیه محل اقدام کنند ولی بخاطر وضعیت معیشتی باید مورد حمایت شهرداری ها قرار گیرند.

حجت الاسلام مصائبی در خصوص درخواست زمین برای احداث درمانگاه توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها نیز اذعان کرد: این اداره کل آمادگی دارد با دریافت حق پذیره و اجاره ماهانه که توسط کارشناسان رسمی قوه قضائیه تعیین خواهد شد، با دریافت هزینه ناچیز نسبت به تأمین زمین درمانگاه اقدام کند.

وی افزود: در صورت واگذاری زمین برای احداث درمانگاه مالکیت زمین بنام اوقاف و اعیانی بنام شبکه بهداشت خواهد بود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه در صورت واگذاری زمین به شبکه بهداشت و درمان شش مرکز بهداشتی و درمانی با اعتبارات تخصیصی وزارت بهداشت در این شهرستان احداث خواهد شد؛ گفت: متأسفانه برای تأمین زمین مورد نظر با مشکل جدی مواجه هستیم و چاره ای به غیر از تأمین زمین از املاک موقوفه نداریم.

ضیاءالله اعزازی افزود: زمین ۲ مرکز بهداشتی تاکنون مشخص شده و مابقی املاک با توافق اداره کل اوقاف و امور خیریه و شبکه بهداشت تأمین و جهت احداث به وزارت بهداشت و درمان معرفی خواهند شد.

وی محل احداث مراکز بهداشتی بناب را در محلات پارک وحدت، کوی فرهنگ، گزاوشت، محله تازه کند و ۲ روستای بناب اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.