زاهدان- به دلیل افزایش قیمت گازوئیل ده ها نفر از رانندگان خودرو های ترانزیتی با تجمع در گمرک میرجاوه خواستار ورود و توجه جدی دولت برای حل این مشکل شدند.

رانندگان خودرو های ترازیت با تجمع در مرز میرجاوه خواستار کاهش نرخ سوخت شدند

به گزارش قدس آنلاین، افزایش قیمت گازوئیل در مرز میرجاوه بنا بر گفته رانندگان خودرو های ترانزیتی از مبلغ یک هزار و سیصد تومان به رقم یک هزار و ۷۵۰ تومان موجب شد تا

تعدادی از رانندگان ترانزیتی در گمرک میرجاوه گرد هم آمده و خواستار کاهش قیمت شوند.

در این راستا یکی از این رانندگان ترانزیت اظهار کرد: قیمت گازوییل در گمرک میرجاوه در یکماه قبل هر لیتر هزار و ۳۰۰ تومان بود که این مبلغ از دیروز تا حالا ابتدا هزار و ۶۰۰ تومان و سپس به هزار و ۷۵۰ تومان افزایش یافته است.

این راننده ادامه داد: بااین افزایش قیمت گازوییل، تمام کرایه ای که می گیریم صرف پرداخت هزینه سوخت مصرفی می شود و این در حالی است که رانندگان پاکستانی از سهمیه ۵۰  لیتری گازوییل استفاده می کنند اما ما چنین سهمیه ای نداریم.

راننده دیگری با بیان اینکه از گلستان آمدم، گفت: هزینه گازوییل به یکباره به هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است و پرداخت این هزینه برای رانندگان مقرون به صرفه نیست و باید کل کرایه دریافتی را بابت بهای سوخت خرج کنند، از طرفی دیگر بدون اطلاع رسانی، قیمت ها را افزایش داده اند و اکنون توان پرداخت قیمت سوخت را نداریم.
 
یکی دیگر از رانندگان ترانزیت بیان کرد: هزینه سوخت مصرفی خودروهای ترانزیت در یک ماه گذشته ۳ بار افزایش قیمت داشته و از لیتری هزار و ۳۰۰ به هزار و ۴۵۰ سپس به هزار و ۶۰۰ و اکنون به هزار و ۷۵۰ رسیده است و این نوسان قیمت باعث اعتراض رانندگان شده و اکنون ۱۵۰ راننده در اعتراض به این افزایش قیمت در مرز میرجاوه تجمع کردند.

وی ادامه داد: ۳ شبانه روز در مرز میرجاوه هستیم اما هیچ یک از مسئولین به خواسته ما رسیدگی نمی کنند، هزینه هزار لیتر گازوییل چیزی حدود ۲ میلیون تومان می شود چطور باید این هزینه را پرداخت کنیم.
 
این راننده با اشاره به اینکه محموله گاز را از مرز بیله سوار آذربایجان به سمت پاکستان حمل می کند افزود: کرایه این محموله چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با افزایش قیمت گازوئیل، دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان این مبلغ آن فقط صرف گازوئیل می شود.
 
راننده دیگری با بیان اینکه از مریوان آمدم گفت: قیمت هر لیتر گازوییل در مرز باشماق هزار و ۱۰۰ تومان است اما دراینجا باید لیتری هزار و ۷۵۰ برای یک لیتر گازوییل بپردازیم  هر روز قیمت ها را افزایش می دهند و هیچ کس جوابگوی رانندگان معترض نیست، دولت باید جوابگوی رانندگان معترض به افزایش قیمت باشد.

گفتنی است تاکنون مسوولی در این رابطه حاضر به پاسخگویی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.