گرگان- مدیر کل گمرکات گلستان گفت: در صورت تکمیل زیرساخت های ریلی در مرزهای استان شاهد رشد ظرفیت های صادرات و واردات خواهیم بود.

زیرساخت های ریلی رمز کاهش صادرات و واردات گلستان است
به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم حسینی صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روزجهانی گمرک با اشاره به کاهش صادرات و واردات از مرزهای این استان اظهار کرد:  ۵۰ درصد از واردات و صادرات این استان به ترکمنستان و قزاقستان از طریق خط آهن انجام می شود که با تکمیل زیرساخت های ریلی، شاهد افزایش صادرات و واردات در استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه گمرک اینچه برون محوری ترین مبادی صادرات و واردات استان محسوب می شود، افزود: پایانه های صادراتی گرگان و گنبدکاوو، بندر ترکمن و فرودگاه از محورهای  مهم صادرات و واردات گمرک گلستان است.
مدیر کل گمرکات گلستان به مشکلات فعالیت در حوزه صادرات و واردات به کشور ترکمنستان اشاره کرد و گفت: به دلیل برخی مشکلات کشور ترکمنستان و عدم ثبات قوانین آن، صادرات و واردات تجار و بازرگانان گلستان با این کشور با مشکلاتی مواجه شده است.
وی از کاهش تردد تریلی های ترانزیتی صادراتی و وارداتی از گمرک اینچه برون به روزانه ۱۵۰ دستگاه خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه ابتدای امسال ۱۵۵ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۶۹۱ دلار صادرات از مرزهای گلستان صورت گرفته که نشان دهنده کاهش ۲۸ درصدی صادرات است.
حسینی همچنین از کاهش ۱۹ درصدی واردات در سال ۹۵ خبر داد و افزود: ارزش واردات در این مدت ۲۰ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۵۱ دلار بوده است.
وی با بیان اینکه با وجود این کاهش های آماری، درآمدهای گمرکی گلستان ۳۸درصد رشد داشته، ادامه داد: امسال ۷۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۳۸۹ ریال درآمد داشته ایم.

اتصال راه آهن جمهوری اسلامی در نقطه مرزی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان به راه آهن ۲ کشور ترکمنستان و قزاقستان در آذرماه ۹۳ با حضور رئیسان جمهوری سه کشور انجام شد و اینچه برون هم اینک تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان است که در شرق استان و در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال مرکز شهرستان ۳۲۵هزار نفری گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.