بجنورد- وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه دشمن در فتنه ۸۸ از اینکه بیشتر بر روی دانشگاه تمرکز داشته و از حوزه های علمیه غافل شده است، پشیمان است، گفت: دشمن تلاش دارد بیشتر در این مراکز دینی سرمایه گذاری کند تا کارهای انجام نشده گذشته را جبران کند.

دشمن از عدم تمرکز بر روی حوزه های علمیه در فتنه ۸۸ پشیمان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حیدر مصلحی ظهر سه شنبه در همایش و نشست بصیرتی طلاب و مبلغان خراسان شمالی دشمن سرمایه گذاری زیادی برای نفوذ در حوزه های علمیه انجام داده است و به همین منظور در این مراکز دینی طرح های گوناگونی دارد.

وزیر سابق اطلاعات اظهار کرد: عده ای که ادعای سنتی بودن و ادامه فعالیت حوزه های علمیه به صورت سنتی را دارند، به یک باره شروع به انجام اقدامات سیاسی کردند که این نوع فعالیت نمونه ای از نفوذ است.

وی گفت: دشمن با به کاربستن برنامه ها و سرمایه گذاری های سنگین به دنبال این است که مردم و افکار عمومی، نخبگان و مسئولان ایران را دچار اشتباه محاسباتی کند.

وی با بیان اینکه این اشتباه محاسباتی در انتخابات پیش رو برای دشمن بسیار قابل استفاده و بهره برداری است افزد: یکی از کارکردهای دشمن برای ایجاد اشتباه محاسباتی، تهدید و ایجاد ترس است.

حجت الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد: مردم در انتخاب نامزدها به دنبال فردی هستند که مشکلات بیکاری و اشتغال را حل کند اما، دشمن با حرف هایی چون روی میز بودن گزینه نظامی، مردم را تهدید می کند و این امر سبب می شود تامردم به انتخابی سوق داده شوند که جنگ ایجاد نشود.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه نفوذ از گذشته و از خلقت انسان وجود داشته است گفت: بعضا دشمن در پروسه زمان ده ها سال بر روی فرد سرمایه گذاری می کند تا او را در مرکز قدرت قرار دهد و نمونه آن سرمایه گذاری چند ده ساله یهود بر معاویه بود.

وی افزود: استکبار هنوز هم به دنبال سرمایه گذاری و نفوذ است و ما نباید اجازه دهیم که معاویه ها با طراحی های یهود بر سر قدرت آیند.

وی افزود: دو نوع نفوذ در جامعه وجود دارد که شامل نفوذ موردی و نفوذ جریانی است، در نفوذ انفرادی جاسوسی به کار گرفته می شود تا با ترور فیزیکی اشخاص را از میان بردارد که ترور دانشمندان هسته ای از این دست است.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: ترور شخصیتی نوع دیگری از نفوذهای موردی است که دشمن در آن تلاش دارد تا شخص را از برخورداری انتفاع خارج کند.

وی با اشاره به اینکه امروز تلاش دشمن این است که مذاهب و ادیان مختلف ایجاد کند افزود: دشمن همچنین در نفوذ جریانی خود تلاش دارد تا باورها، آرمان ها، نگاه ها و سبک زندگی را تغییر دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.