ایلام- مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: پیش بینی می شود که از اواخر وقت امروز چهارشنه تا سه شنبه هفته آینده، موجی از بارش برف و باران و سرما؛ سراسر استان را فرا گیرد و احتمالاًاوضاع استان را مختل کند.

برف و سرما تا سه شنبه هفته آینده مهمان ایلام خواهد بود

یوسف شیخ الملوکی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه بررسی نقشه‌های همدیدی نشان می‌دهد که به تدریج و از اواخر وقت امروز، یک سامانه بارش زای بسیار قوی وارد غرب کشور از جمله استان ایلام می شود، اظهار داشت: این سامانه موجب بارش باران چشمگیر در مناطق گرمسیری و بارش برف در مناطق سردسیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ورود این سامانه بارش زا موجب کاهش شدید دما در استان می‌شود، افزود: این سامانه به تناوب در غروب پنجشنبه تا اوایل وقت دوشنبه تقویت و تضعیف می‌شود و بنابراین در این مدت اختلال در تردد جاده‌ های درون و برون شهری و آب‌گرفتگی و لغزندگی معابر و جاده ها حتمی است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه از هفته آینده تا اواسط هفته، شاهد کاهش محسوس دما و یخبندان در سطح استان خواهیم بود و همین عامل، باعث افزایش مصرف حامل های انرژی می‌شود، بیان داشت: لازم است که در این مدت، همه مردم و مسئولان استان آمادگی کامل را داشته باشند.

یوسف شیخ الملوکی با اشاره به اینکه با کاهش شدید دمای استان، احتمال آسیب دیدگی به تأسیسات جدی است، یادآور شد: برای جلوگیری از خسارت های این بارش و سرما و رفع مشکلات احتمالی، باید چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در استان ایلام از روز جمعه به شدت کاهش می یابد و از روز یکشنبه تا سه شنبه، دمای هوای بیشتر مناطق استان ایلام حتی مناطق گرمسیری، احتمالاً به چند درجه زیر هم صفر برسد، خاطرنشان ساخت: کاهش دمای هوا در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آیند بسیار محسوس خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام بر آمادگی همه مردم و دستگاه های خدمات رسان و امدادرسان در روزهای آتی، تأکید و تصریح کرد: قطعاً جاده های درون شهری و برون شهری در این مدت لغزنده خواهند بود و مردم و مسافران باید از سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

یوسف شیخ الملوکی تأکید کرد: امیدواریم که این سامانه بارش زا، برکات و آثار مثبتی در استان داشته باشد و با تمهیدات اندیشیده شده و با همکاری و همراهی خوب مردم و مسئولان، هیچگونه خسارتی نداشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: پیش بینی می شود که از اواخر وقت امروز چهارشنه تا سه شنبه هفته آینده، موجی از بارش برف و باران و سرما؛ سراسر استان را فرا گیرد و احتمالاًاوضاع استان را مختل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.