قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه ای برای قطع یارانه افراد در سال ۹۵ نداریم.

برنامه‌ای برای قطع یارانه افراد در سال ۹۵ نداریم

به گزارش «قدس آنلاین»،  ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش رشد فراگیر تاویلی از اقتصاد مقاومتی که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: بحث اشتغال از بحث های جدی انسان امروز است و مجموعه حرکت انسان در چند سال اخیر موضوع اشتغال را پیچیده تر کرده است.

وی افزود: آنچه که مسلم است غایت نظام بدوی در ثروت اندوزی است که این رقابت شاخص‌هایی مبتنی بر مسائل مادی دارد و آنچه مورد توجه قرار نمی گیرد، این است که بافت های جمعیتی تغییر می کند و به دنبال آن نابسامانی های جمعیتی موجب نابسامانی اشتغال می شود و از طریق فشار بر روی سرمایه موجب برهم‌خوردن توازن می شود.

فیروز آبادی با اشاره به اینکه چگونه می توان توسعه پایدار داشته باشیم، بیان داشت: گاهی گفته می شود، باید توسعه همه جانبه داشته باشیم، در دورانی که انسانیت مورد توجه قرار نمی گیرد، یکی از مشکلاتی که ایجاد می کند در حوزه اشتغال است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه توسعه صنعت در کشور طی پنجاه سال گذشته رخ داده گفت: این امر موجب شده که مشکلاتی که در کشور های در حال توسعه مانند کشور ما ایجاد شود، حاد تر از کشورهای غربی باشد زیرا دچار تراکم مسائل است.

وی افزود: اگر ما اقتصاد را شاخص رشد بدانیم و به انسان هایی که به آن ها فشار وارد می شود  فکر نکیم به اشکالات زیادی بر می خوریم و اگر فقط به شاخص های که در اقتصاد مطرح است توجه کنیم به نابسامانی فرهنگی قومی برخورد می کنیم که اگر این مسائل جمع شود مشکلات امنیتی ایجاد می کند و برای حل آن ها به نخبگان و ذی نفعان دولت نیاز داریم و نیازمند به اجماع هستیم اما متأسفانه ما فاقد اجماع هستیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: برای راه حل باید بین نخبگان فکری نوعی اجماع نظری ایجاد کنیم، سیاست های جداگانه و کمترین ارتباط بین سیاست های موجود مشکلی را حل نمی کند که بعد نخواهیم آن را با تزریق یارانه حل کنیم درست نیست و بایستی سیاست های رفاهی و اشتغالی با هم هماهنگ باشد و از تمرکز بر شاخص های تک فاکتوری دوری کرد.

وی ادامه داد: در رشد فراگیر، فعالان اقتصادی مورد توجه قرار می گیرد و ما نباید نگاه به بازار های پولی داشته باشیم و باید نگاه به بازارهای سرمایه ای داشته باشیم.

فیروزآبادی گفت: ما باید به جای توجه به منفعت بخش خصوصی به منفعت عمومی توجه کنیم و از ارایه نسخه های عام که در جهان رایج است، برای کشور جلوگیری کنیم و بایستی راه حل هایمان با توجه به موقعیت های جغرافیایی و هماهنگ با زمان باشد.

وی در رابطه با قطع یارانه در سال ۹۵ گفت: در سال ۹۵ یارانه هیچ فردی قطع نمی شود و اگر هم قرار باشد یارانه فردی قطع شود، حتما با ارسال پیامک به وی اطلاع داده می شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بحث هدفمند کردن یارانه ها مدت طولانی است که در کشور مطرح است اما در مورد میزان افرادی که باید یارانه آن ها قطع شود و جزء گروه ثروتمند محسوب می شوند، هنوز به اجماع نرسیدیم و برای شناسایی گروه های ثروتمند بحث های زیادی مطرح است که باید میزان درآمد و یا میزان توانایی را مد نظر قرار دهیم.

قائم مقام وزیر کار بیان داشت: فعلا شناسایی افراد پردرآمد را در برنامه قرار دادیم که به نتایج خوبی رسیدیم اما با توجه به دستور مجلس برنامه ای برای قطع یارانه در سال ۹۵ نداریم و اگر یارانه اشخاصی قطع شود به آن ها فرصت می‌دهیم دوباره مدارک خود را ارایه کنند.

فیروز آبادی گفت: برای سال ۹۶ منتظر نظر دولت و مجلس هستیم.

وی تصریح کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال های کوچک و خانگی به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی گفت: بیمه کارگران ساختمانی قرار است طبق مصوبات انجام شود و کارگران به صورت رایگان به انجمن های صنفی کارگران ساختمانی مراجعه کنند و ثبت نام کنند، بعد از آن اسامی به سازمان تأمین اجتماعی اعلام می شود و سالیانه ۲۰۰ هزار نفر بیمه می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.