یزد - مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در ده ماهه نخست سالجاری بیش از ۶۴ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی و بیمارستانی استان تحویل داده شده است .

 ۶۴ هزار واحد خون به مراکز درمانی یزد تحویل شد

به گزارش قدس آنلاین نقی تقوایی با بیان اینکه آمار اهدا کنندگان خون در استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است، اظهارداشت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، ۴۳هزار و ۷۸۹ نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۶۵۱ نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی افزود: شصت ویک و هفت دهم درصد اهدا کنندگان خون در ده ماهه امسال جزء اهدا کنندگان مستمر و ۲۸ درصد از اهداکنندگان باسابقه بودند و مابقی برای اولین بار خون اهدا کردند.

تقوایی با بیان اینکه از مجموع تعداد افرادی که از ابتدای امسال تاکنون موفق به اهدا خون شدند، نودو هفت و دو دهم  درصد مرد و مابقی زن بودند، گفت: هشتادو شش سه دهم  در صد از مجموع اهداکنندگان خون در استان متأهل و سه وهفت دهم درصد مجرد بودند.

وی خاطر نشان ساخت: در ده ماهه ابتدای امسال در مجموع بیش از ۶۴ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی برای مصرف به مراکز درمانی و بیمارستانی استان تحویل داده شده که شامل ۲۹ هزار و ۷۵۵ واحد فرآورده‌های سلولی و ۳۴ هزار و ۳۷۰ واحد فرآورده‌هایی پلاسمایی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۶۱ درصد اهداکنندگان استان مربوط به اهداکنندگان مستمر است افزود: میزان مشارکت اهداکنندگان مستمر خون در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

تقوائی تصریح کرد: این سازمان در بحث تامین خون  فرآورده های خونی بیمارستان های استان، ۹۹ درصد گلبول قرمز ، ۹۰ درصد  پلاکت و ۹۷ درصد پلاسمای مورد نیاز بیماران را پاسخگو بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.