قم- آیت الله نوری همدانی در همایش حوزه انقلابی گفت: امروز فضای مجازی برای نسل جوان و خانواده ها هم فرصت و هم تهدید است و اگر بتوانیم در این شبکه ها حضور فعالی داشته باشیم و ندای اسلام را به جهانیان عرضه کنیم این شبکه می تواند برای کشور ما فرصت باشد.

هزاران شبهه در شبکه های مجازی مطرح می شود که بی پاسخ می ماند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله نوری همدانی در همایش حوزه انقلابی با تبیین شاخصه های حوزه انقلابی گفت: رکن اساسی انقلابی ماندن حوزه توجه به رهنمودهای ولی فقیه است که در سایه آن می توان نظام اسلامی را از هر گزندی مصون نگه داشت.
وی علما و روحانیت را پیشتاز اصلی انقلاب دانست و افزود: برای تقویت و حفظ این نظام باید حوزویان در همه صحنه ها پیشقدم باشند.
سخنران بر استمرار برگزاری این نشست ها تاکید کرد و گفت: باید این گونه همایش ها به صورت علمی تشکیل و راهکارهای انقلابی ماندن حوزه تبیین شود.
وی وظیفه حوزه های علمیه را در این راستا بسیار مهم توصیف کردد و افزود: حوزه ها باید با فقیه پروری بهترین گام را برای انقلابی ماندن حوزه ها بردارند.
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: اگر امام خمینی (ره) توانست سخنش در قلوب مردم اثرگذار باشد بخاطر این بود که ایشان فقیه بود و مردم برای فقها احترام خاصی قائلند.
وی به برخی آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز فضای مجازی برای نسل جوان و خانواده ها هم فرصت و هم تهدید است و اگر بتوانیم در این شبکه ها حضور فعالی داشته باشیم و ندای اسلام را به جهانیان عرضه کنیم این شبکه می تواند برای کشور ما فرصت باشد.
آیت الله نوری همدانی افزود: متاسفانه این روزها شاهدیم هزاران شبهه در این شبکه های مجازی مطرح می شود که بی پاسخ می ماند.
وی وظیفه حوزویان را در این عرصه بسیار مهم توصیف کرد و گفت: حوزه انقلابی آن است که بتواند با حضور عالمانه و آگاهانه در این شبکه ها فعالیت کرده و به این شبهات پاسخی متقن و مستند ارائه دهد.
همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و حجت الاسلام والمسلمین اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه دارد.
در نوبت بعد از ظهر هم حجج اسلام اعرافی مدیر حوزه های علمیه و کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری سخنرانی می کنند.
تشکیل کمیسیون های تخصصی با موضوعاتی همچون مبانی، شاخصه ها، تبارشناسی و آسیب شناسی حوزه انقلابی و راهکارهای آن آخرین برنامه این همایش یک روزه است.۰۰۰۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.