یزد - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ۵۰ درصد زنان و مردان استان کم تحرک هستند و بخش قابل توجهی از بیماری‌های شایع در جامعه به دلیل کم‌تحرکی می باشد .

۵۰ درصد زنان و مردان یزدی، کم تحرک هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن لطفی صبح چهارشنبه در همایش همکاری‌های بین‌بخشی در راستای ارتقاء تحرک بدنی مردم استان یزد اظهار داشت: کم‌تحرکی مردم استان یزد نگران‌کننده می باشد وباید هشدارهای لازم درزمینه بیماری‌های حاصل چاقی، کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب به شکل جدی‌تری داده شود وسبک زندگی مردم و کم‌تحرکی آنها بروز بسیاری از بیماری‌ها و شیوع آنها را در استان افزایش داده است.

وی افزود: افزایش سرانه ی ورزشی استان، گفتمان سازی، فرهنگ سازی، اشاعه ی حمل و نقل عمومی از مهمترین راهکارهای افزایش تحرک بدنی مردم استان می باشد .

لطفی برضرورت افزایش سطح سواد سلامت مردم و مسولان تاکید کرد و گفت: پیاده‌روی ۷۵ درصد بیماری‌های قلبی و عروقی را درمان می‌کند. یشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر با تحرک بدنی امکان پذیر می باشد .

عضو هیات علمی دانشگاه یزد نیز افزود: دیابت یکی از شایع ترین بیماریهای کنونی استان و کشور است و تزریق انسولین می تواند تنها ۱۲ ساعت قند خون یک بیمار دیابتیک را کنترل کند این در حالی است که بیمار دیابتیک با پیاده روی و تحرک بدنی می تواند تا ۷۲ ساعت، قند خون خود را کنترل کند.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.