رشت- علی‌پورحسن از برگزاری جشنواره‌ی علمی استانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در ایام الله دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی خبرداد.

جشنواره‌ی علمی استانی، هم‌زمان با دهه فجر برگزار می شود

به‌گزارش قدس آنلاین، علی پورحسن مدیرکل کانون گیلان صبح روز شنبه ۹ بهمن با اعلام این خبر گفت: توسعه‌ی علمی کشور نیازمند تربیت انسان‌هایی اندیشمند است و در این مسیر توجه ‌به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی نقشی اساسی دارد.
وی درادامه به اهداف برگزاری این جشنواره که از ۱۳ تا ۲۱ بهمن ماه برگزارمی شود، پرداخت و افزود: آموزش مفاهیم علمی با بهره‌گیری از فعالیت‌های کتاب‌محور و هم‌چنین ایجاد نگرش عمیق آنان نسبت به محیط پیرامون و چگونگی پاس‌داشت محیط زیست را جمله‌ی این هدف‌ها عنوان‌کرد .
وی ادامه داد: رشد اندیشه‌ی مخاطبان برای بهتر زیستن، آشنایی افزون‌تر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با برنامه‌های کانون و هم‌چنین ارتقای توان‌مندی آینده‌سازان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ می باشد.
مسوول کمیته‌ی کودک ونوجوان ستاد دهه ی فجر استان گیلان در ادامه به تشریح برنامه‌های این جشنواره پرداخت و تصریح کرد:  آیین گشایش جشنواره‌ی علمی کانون در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ رشت و هم‌چنین برگزاری جشن تالاب در نخستین روز این جشنواره‌ می باشد.
پورحسن ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های تورتالاب‌گردی و بازدید از پناهگاه حیات وحش «سلکه»، بازدید دانش‌آموزان مدارس از غرفه‌های این نمایشگاه در کانون شماره ۳ رشت و حضوردرکارگاه‌های مختلف از برنامه‌های است که برای ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه تدارک دیده شده است.
وی اضافه‌کرد: برگزاری همایش نجوم با عنوان« صبحانه‌ی علمی با طعم نجوم»  و رصد شبانه با حضور والدین و اعضا  از جمله برنامه‌های این جشنواره در ۱۵ بهمن ماه محسوب‌می شود.
برگزاری کارگاه و نشست آموزشی علمی برای فرزندان و و الدین در هفتمین روز از دهه‌ی مبارک فجر و اجرای ویژه برنامه‌های کودک، رباتیک و محاسبه ذهنی در ۱۹ بهمن از دیگر برنامه‌های این جشنواره‌ است.
وی درهمین زمینه به ویژه برنامه‌ی «درروستا » با همکاری آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن( جایکا)و برگزاری ویژه برنامه کودک و بازی‌های زیست محیطی در ۲۰ بهمن اشاره و برگزاری ویژه برنامه‌ی کودک و بهداشت در بیست و یکم همین ماه را از برنامه‌های پایانی این جشنواره‌ عنوان کرد.
مسوول کمیته‌ی کودک و نوجوانان درپایان ضمن قدردانی از همراهی دستگاه‌های اجرایی استان دربرگزاری این جشنواره ابرازامیدواری کردو افزود: در سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب حرکت در مسیر تحقق اقتصادی مقاومتی درسایه‌ی اقدام و عمل فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.