مرجع تقلید شیعیان گفت: در برابر آمریکا و انگلستان باید همواره ستیزه‌جو بود و بدانیم که این‌ها دشمنان کینه‌جوی ما هستند، روزبه‌روز کینه آن‌ها بیشتر می‌شود و باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد.

آمریکا و انگلیس دشمنان کینه‌جوی ما هستند/ داعش و تکفیر دست‌نشانده استکبار

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر شنبه در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و بسیجیان کانون وکلای استان قم، با بیان اینکه مسلمانان باید با عزت زندگی کنند، اظهار داشت: از آیات و روایات این مطلب استفاده می‌شود که عزت از آن خداوند و پیامبر خدا و مسلمانان است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه اصولی سبب عزت مسلمانان می‌شود، گفت: نخستین اصل علم است، طلب علم بر هر مسلمان واجب و لازم شده است ازاین‌رو باید همواره باید به فکر تعالی علمی باشیم و ساعاتی از عمر خود را صرف کسب علم کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در مورد کسب علم در دوران جوانی خاطرنشان کرد: کسی که در جوانی و کودکی علم نیاموزد در دوران جوانی تقدمی پیدا نمی‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اصل دوم را ایمان بیان کرد و گفت: در دو هزار آیه درباره معاد صحبت شده و آیات فراوانی درباره علم و ایمان در قرآن کریم آمده است، در قرآن کریم آمده کسانی که علم و ایمان را توأمان باهم کسب می‌کنند توفیق و عزت را به دست می‌آورند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر لزوم تفکر در آفرینش هستی گفت: آفرینش ستارگان و سیارات به‌گونه‌ای است که هیچ‌یک باهم برخورد نمی‌کنند و این‌ها همه نشان از عظمت خالق یکتا است.

وی اصل سوم را عقل بیان کرد و ادامه داد: عقل متفاوت از علم بوده و عقل همان بصیرت است، انسان ممکن است عالم باشد اما عاقل نباشد از این‌رو تشخیص حق از باطل لازمه زندگی هر انسانی است.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه اصل چهارم تقوا و تعهد است، افزود: ۲۳۰ آیه از آیات قرآن درباره تقوا است انسان در هر پستی که باشد باید تقوا داشته باشد، همچنین پنجمین اصل جهاد و شهادت است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به تأثیرگذاری امام راحل در کل دنیا گفت: ایشان توانستند صف مستکبران را پریشان کرده و جهان استکبار و صهیونیست‌ها را به دنیا بشناسانند و یکی از ثمرات انقلاب شناختن مستکبران است که امام خمینی(ره) این کار را به‌روشنی انجام دادند.

وی گفت: در برابر آمریکا و انگلستان باید همواره ستیزه‌جو بود و بدانیم که این‌ها دشمنان کینه‌جوی ما هستند، روزبه‌روز کینه آن‌ها بیشتر می‌شود و باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد. ما همواره باید آمادگی فکری و فرهنگی در برابر دشمن و هوشیاری داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر پیروی از راه امام و شهدا گفت: این انقلاب با خون و جهاد و شهادت پیشرفت کرده و میلیون‌ها عاشق شهادت در کشور وجود دارد و اگر رهبر انقلاب اشاره‌ای کند این جوانان حاضرند در راه خداوند خون داده و به شهادت برسند. در برابر دشمن همواره باید باقدرت برخورد کرد و در برابر آمریکا و انگلیس باید با جدیت برخورد کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به وقایع بحرین گفت: مردم این کشور گرفتار آل‌سعود و آل خلیفه هستند و همه این‌ها را استکبار درست کرده است، داعش و تکفیر دست‌نشانده استکبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.