عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش با هشدار درباره هر گونه ساده‌اندیشی مقابل دشمن هتاک و بدعهد گفت: از رئیس‌جمهور می‌پرسیم که آیا محدودسازی ورود ایرانیان به آمریکا نقض برجام است یا خیر؟

آیا محدودسازی ورود ایرانیان به آمریکا نقض برجام است یا نه؟

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایجاد محدودیت برای صدور روادید برای اتباع چند کشور از جمله ایران، گفت: زمانی که در مذاکرات تضمین‌های لازم از طرف مقابل گرفته نشود، هر روز یک بازی برای ما درمی‌آورند.

وی با یادآوری اینکه آمریکا تعهد داده بود که تحریم جدید دیگری علیه ایران نداشته باشد، اظهار داشت: چرا کسی در این زمینه پاسخگو نیست و صرفاً با دسته‌بندی کردن تحریم‌ها آن را توجیه می‌کنند.

* برجام خروجی ملموسی در زندگی مردم نداشته است

سلیمی با تأکید بر اینکه برجام خروجی ملموسی در زندگی مردم نداشته است، گفت: با وجود نقض‌های مکرر برجام، چرا به قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام عمل نمی‌شود؟

* چرا ایران به کمیسیون مشترک بابت نقض برجام شکایت نمی‌کند؟ 

وی با طرح این سوال که چرا ایران برخلاف پیش‌بینی در متن برجام، به کمیسیون مشترک بابت نقض برجام شکایت نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد:‌ علت، مشخص است، چون این شکایت برای ما خروجی نخواهد داشت.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ طرف اروپایی به‌صراحت می‌گوید که برجام به نفعشان است چرا که بدون شلیک حتی یک گلوله برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کردند و نیز صریحاً می‌گوید که محدودیت‌های هسته‌ای ایران مربوط به 10 سال و 20 سال آینده نبوده و نامحدود است.

وی با تصریح بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید جدی‌تر به موضوع نقض برجام و تحریم‌های جدید ورود کند، اظهار داشت:‌ سکوت ما موجب جری‌تر شدن دشمن و مدعی شدن او در قبال صنایع موشکی و حقوق بشر ما شده و ما را در موضوع تروریسم، به‌عنوان متهم نشان خواهند داد.

سلیمی با هشدار نسبت به هر گونه ساده‌اندیشی در مقابل دشمن هتاک و بدعهد گفت: سخن امروز رئیس‌جمهور در بی‌ثمر بودن دیوارکشی میان ملت‌ها را قبول داریم، اما از ایشان می‌پرسیم که آیا محدودسازی ورود ایرانیان به آمریکا نقض برجام است یا نه؟

عضو هیأت رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توصیه نمی‌توانیم حقوق‌مان را بگیریم، بلکه باید اقدامات لازم و متقابل انجام دهیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.