کرمان- فرماندار کرمان گفت: مسائل اقتصادی از موضوعات مهم کشوراست و دانش آموزان باید برای آینده کشور این موضوع را مدنظر داشته باشند.

رتبه های برتر کنکور رفسنجان تجلیل شدند

به گزارش قدس آنلاین، صبح دوشنبه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان مراسم تجلیل از رتبه های برتر کنکور ۹۵ در سالن شهدای دانش آموز این شهرستان برگزار شد.

حمید ملانوری، فرماندار رفنسجان در این مراسم با بیان اینکه موضوع مهمی که نیاز امروز کشور است، توجه به مسائل اقتصادی است، اظهار کرد: دانش آموزان باید در مسیری حرکت کنند که در اقتصاد آینده اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه کارآفرینان آینده کشور از میان دانش آموزان برتر امروز خواهند بود، ادامه داد: مردمی شدن اقتصاد در کشور موضوع مهمی است که شما کارآفرینان آینده کشور باید مدنظر داشته باشید.

فرماندار رفسنجان به آغاز دهه فجر اشاره کرد و گفت: ملت ایران از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا دوران جنگ در تمام صحنه ها ایستادگی کردند و بهای این ایستادگی را هم پرداختند.

وی با بیان اینکه سرداران بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران، در دوران جوانی سختی های جنگ را به جان خریدند، ادامه داد: برای زمینه سازی موفقیت های امروز دانش آموزان، نسل های قبلی هزینه های سنگینی پرداخته اند و باید قدر این رشادت ها و ایثارگری ها را بدانیم.

همچنین سیدکاظم حسینی پور، مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با بیان اینکه در فرهنگ ما علم و دانش جایگاه ویژه ای دارد، اظهار کرد: آمیختگی فرهنگ ایرانی و اسلامی باعث شده ایرانیان، ملتی ممتاز در دوران های مختلف تاریخی باشند.

وی با اشاره به اینکه ایرانی ها از ابتدای دوران اسلامی در جهان حرف اول را در عرصه های مختلف علمی می زدند، ادامه داد: افتخار می کنیم که دینمان اسلام است و باید تا لحظه ای که زنده هستیم در پی کسب علم و دانش باشیم و به دین و آیین اسلام خدمت کنیم.

حسینی پور گفت: خرد و اندیشه سبب برتری انسان از سایر مخلوقات است و مسئولیت بهره گیری از این دو نعمت بر دوش انسان گذاشته شده است.

وی افزود:  اگر بخواهیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید فعل خواستن را صرف کنیم و به علم و دانش اهمیت دهیم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان تصریح کرد: دانش‌آموزان با رفتن به سمت علم و دانش در واقع به سوی نور می‌روند و باید مسیر رشد و  تعالی برای آنها هموار شود.

گفتنی است در این مراسم از ۱۵ نفر از دانش آموزان رفسنجان که در کنکور سراسری ۹۵ رتبه های برتر را کسب کرده بودند، تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.