اصفهان- برنامه های گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و درخشش فجر انقلاب صبح سه شنبه، دوازدهم بهمن مصادف با سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سراسر استان اصفهان آغاز شد.

برنامه های گرامیداشت دهه فجر در استان اصفهان کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین، ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجر امسال با ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی در گلزارهای شهدای سراسر استان از جمله گلستان شهدای اصفهان با حضور گسترده مردم و مسئولان آغاز شد.
در این مراسم که با حضور مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری برگزار شد، اقشار مختلف مردم و مسئولان حضور داشتند و قبور مطهر شهیدان، غبار روبی و گلباران شد.
نواختن زنگ انقلاب، صبح سه شنبه همزمان با ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در مدارس سراسر استان اصفهان نیز از برنامه های ویژه آغاز دهه فجر بود.
مراسم زنگ انقلاب با حضور استاندار اصفهان ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه صبح سه شنبه در دبیرستان دخترانه مفضلی در کلانشهر اصفهان نواخته شد، همچنین ناقوس کلیساهای اصفهان به مناسبت آغاز ایام دهه فجر به صدا در آمد.
در طول دهه فجر امسال نیز بیش از ۲ هزار عنوان برنامه در استان اصفهان برگزار می شود که حدود یک هزار و ۶۰۰ برنامه در شهرستان ها و ۴۰۰ برنامه هم در مرکز استان اجرا خواهد شد.
همچنین تعداد زیادی برنامه در ۲ هزار مسجد و پنج هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی استان برگزار می شود.
برگزاری جشن های مختلف، برپایی کارناوال شادی و حرکت تاکسی ها از میدان انقلاب به سمت گلستان شهدا به مناسبت سالروز ورود تاریخی حضرت امام به کشور، نورافشانی و آذین بندی خیابان های سطح شهرها، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری یادواره های شهدا، اعزام مبلغان، سخنرانی های سیاسی و راهپیمایی روز ۲۲ دوم بهمن از جمله برنامه های گرامیداشت دهه فجر در استان اصفهان است.
همچنین سه هزار و ۷۳۰ پروژه عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری اعتباری بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اصفهان افتتاح می شود.
این پروژه ها شامل اعتبارات استانی، ملی-استانی، ملی، شهرداری ها و بخش های خصوصی است که با سفر یکی از وزرای کابینه دولت یازدهم به نمایندگی دولت به استان اصفهان افتتاح می شوند.
۲ هزار و ۷۵۰ مورد از این پروژه ها با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال مربوط به سرمایه گذاری بخش های خصوصی است که ۴۳ درصد از کل پروژه های دهه فجر امسال را و در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات به خود اختصاص می دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.