خبرگزاری فرانسه در یادداشتی به وضعیت جمعیت انبوه ایرانیان مقیم کالیفرنیا پس از فرمان ضدمهاجرتی رییس جمهور آمریکا پرداخته است.

AFP: خشم ایرانیان مقیم لس آنجلس از فرمان جدید ترامپ

به گزارش "قدس آنلاین"؛ خبرگزاری فرانسه در این یادداشت آورده جامعه عظیم ایرانیان مقیم ایالت کالیفرنیا- به ویژه شهر لس آنجلس- پس از صدور منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، در شوک و ناراحتی شدیدی به سر می برند.

ایرانیان زیادی به خبرگزاری فرانسه گفته اند که این تصمیم ترامپ باعث جدایی و از هم پاشیدگی خانواده های آنان خواهد شد. «الکس حلمی» از فروشنده های فرش ایرانی مقیم «وست وود» در لس آنجلس می گوید همه خانواده و دوستانی دارند؛ همه ایرانیان از این تصمیم زیان می بینند و خانواده های زیادی از بین می روند.

«فرهاد بشارتی» که در جنوب لس آنجلس یک آژانس مسافرتی دارد می گوید از وقتی ترامپ این فرمان را صادر کرده تلفن هایش یک لحظه قطع نمی شوند چون واقعا مردم نگران آینده هستند.

علی که از ترس ماموران اداره مهاجرت آمریکا نام خانوادگی خود را پنهان می کند می گوید من می ترسم برای عید نوروز به ایران بروم چون می دانم آمریکایی ها اجازه نمی دهند به کشور وارد شوم.

خبرگزاری فرانسه در پایان می نویسد نزدیک به ۵۰۰ هزار ایرانی در جنوب کالیفرنیا زندگی می کنند که تصمیم مهاجرتی ترامپ درحال نابود کردن زندگی آنان است. این درحالی است که عید نوروز ایرانیان نیز نزدیک است و آنها تمام رویاهای خود برای دیدن دوباره کشورشان را از بین رفته می بینند.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.