بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مهمترین هدف گروه‌های تکفیری را تضعیف بیداری اسلامی دانست و افزود: علما و روحانیون هستند که می‌توانند بهترین نقش را برای خنثی کردن دسیسه‌های دشمن داشته باشند.

مهمترین هدف گروه‌های تکفیری تضعیف بیداری اسلامی  است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند،آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر پنج شنبه در همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر اظهار داشت: علمای اعلام و جامعه مسلمان همانطور که‌ در بقیه سنگرها دشمن را ناکام گذاشتند باید با آگاهی و بیداری جامعه اسلامی، توطئه دشمن را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه علمای دین با هر اندیشه‌ای که هستند باید تلاش کنند کار را به افراد جاهل واگذار نکنند افزود: آنچه که‌ همواره خطرساز بوده و هست و خواهد بود ورود افراد ناامن و سکوت افرادی که‌ اهلیت دارند است و نتیجه آن حداکثر سوء استفاده کردن بیگانگان از این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه علما نباید کار را به افراد جاهل واگذار کنند بیان کرد: اگر به هر دلیلی این کار انجام شد پشت صحنه به دست دشمن می‌افتد.

عبادی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم  مسائل قرآن، حدیث و فقه را انگلیس و آمریکا برای ما تنظیم کنند زیرا این ننگ بزرگی برای هر مسلمانی است.

وی با اشاره به اینکه توحید دارای سه مرحله توحید ذاتی، توحید صفاتی و توحید عملی است خاطرنشان کرد: فلسفه خلقت انسان در سیر به کمال و سیرالی الله است و آن فقط عبادت و بندگی خداوند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عبادت تنها به نماز و تزکیه خلاصه نمی‌شود اظهار داشت: هر عملی که در آن قصد قربت وجود داشته باشد عبادت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر انسان به دنبال هر چیزی به  غیر از خداوند باشد آن شرک است گفت: شرک دارای دو نوع شرک خفی و شرک جلی است.

عبادی گفت: زمانی که‌ کار به دست افراد جاهل می‌افتد پشت سر آن نیز جریان‌های ضد اسلام پیش آمده و ظالمان تا جایی پیش می‌روند که‌ مسلمانان را قتل عام و زمینه را برای حضور اسرائیل و انگلیس و تشدید دشمنی‌های آنان فراهم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، شرک جلی را جبهه‌هایی ضد توحید دانست که‌ برای سیستم‌های تبلیغاتی استفاده می‌شوند و افزود: با این جبهه انسان‌ها گمراه می‌شوند بنابراین باید این قدرت را کوبید.

وی تصریح کرد: همه علمای اعلام و جامعه مسلمان همانطور که‌ در بقیه سنگرها دشمن را ناکام گذاشتند باید از این فرصت استفاده کرده و با بیداری جهان اسلام توطئه دشمن را خنثی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.