تبریز- معاون علم و فناوری رئیس جمهور گفت: در فضایی که در دنیا عده ای در حال کشیدن دیوار هستند، درهای دانشگاه ها به سوی جوامع باز بوده و همینطور دیوارهای بین دانشگاهی نیز برداشته شدند.

دیوار بین دانشگاه‌ها برداشته شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، سورنا ستاری ظهر شنبه در مراسم افتتاح مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در تبریز با تاکید بر اینکه، عصر دیوار کشی گذشته است، اظهار داشت: در فضایی که در دنیا عده ای در حال کشیدن دیوار هستند، درهای دانشگاه ها به سوی جوامع باز بوده و همینطور دیوارهای بین دانشگاهی نیز برداشته شدند.

وی افزود:  در دنیای کنونی علوم بین رشته‌ای حرفی برای گفتن دارند و این علوم، علومی نیستند که بشود آن‌ها را طبقه بندی کرد، این مسئله به ضعف سیستم آموزشی ما بر می گردد.

ستاری افزود: برای آینده سیستم آموزشی کشور، باید از اکنون سرمایه گذاری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بحث سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی، یکی از مسائل روز علمی است که دانشگاه علوم پزشکی جزو اولین گروه هایی است که آن را اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه مراکز نوآوری منجر به تحول فرهنگی در جامعه می شوند، یادآور شد: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید در بستر شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی به کسب درآمد پرداخته و در پی استخدام دولتی نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.