مشهد- نویسنده کتاب «شرح اسم» گفت: مشهد نقش بزرگ و مهمی در سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

نقش مشهد در سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی کلیدی بود

به گزارش قدس آنلاین،  هدایت‌الله بهبودی در مراسم تقدیر از پیشکسوتان عرصه تاریخ نگاری انقلاب مشهد و رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب شهدای انقلاب اسلامی که در تالار شهر مشهد برگزار شد بیان کرد: این کتاب‌های انقلابی‌ای که توسط نویسندگان انقلابی نوشته شده است به واقع هویت انقلابی ما را نشان می‌دهند.

وی افزود: شعارهایی که در دوران انقلاب در مشهد سر داده می‌شد در زاهدان، بندرعباس و دیگر شهرها و استان‌های کشور هم سر داده می‌شد و انسجام و هماهنگی خوبی میان آحاد ملت ایران در بحث سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی برقرار بود.

نویسنده کتاب «شرح اسم» که به زندگی مقام معظم رهبری پرداخته است؛ با بیان اینکه مشهد نقش اثرگذار و پررنگی در فعالیت‌های دوران انقلاب داشت؛ خاطرنشان کرد: بر اساس آمار رسمی منتشرشده توسط رژیم پهلوی آمار شهدای ۹ و ۱۰دی ماه ۵۷ مشهد بسیار بیشتر از شهدای ۱۷ شهریور تهران هستند و مشهد نقش بزرگ و مهمی در سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

بهبودی گفت: اقدامات شهرداری مشهد در بحث چاپ کتاب‌های انقلابی بسیار ارزنده و حائز اهمیت است و امیدواریم که هرکدام از ما بتوانیم وظایف خود را در بحث معرفی انقلاب به نسل‌هایی که در آن دوران نبودند به‌خوبی انجام دهیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.