تبریز- وزیر نیرو گفت: در دهه فجر امسال حدود ۱۳۷۵ روستای جدید با جمعیت بیش از یک میلیون نفر آب‌رسانی شده اند.

۱۳۷۵ طرح آبرسانی در دهه فجر امسال در کشور بهره‌برداری شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حمید چیت‌چیان صبح پنج شبه در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تمرکز وزارت نیرو در سه سال گذشته خدمات‌رسانی به تمامی مردم بالاخص تامین آب و برق مناطق روستایی کشور بوده است.

وزیر نیرو در این ملاقات با اشاره به تبعات کاهش قیمت نفت در کشورهای منطقه، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای منطقه با کاهش قیمت نفت در سال های اخیر با کاهش ارزش پول ملی مواجه شدند و حتی در برخی از آنها ما با افزایش ۱۲.۵ برابری قیمت برق مواجه شدند.

وی افزود: اما خوشبختانه به دلیل توان اقتصادی بالای کشور، ما با کمترین صدمات روبرو بودیم.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته ۲۱ سد به بهره‌برداری رسیده که ظرفیت مخازن آنها برابر با ۴ میلیارد مترمکعب بوده است.

چیت چیان ادامه داد: در طول دولت یازدهم ۷ هزار مگاوات نیروگاه احداث شده و در یک سال گذشته بیش از ۱۹۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد شبکه شده است.

وی تاکید کرد: کاهش تلفات شبکه برق در سه سال گذشته ۴.۵ درصد بوده که معادل ساخت یک نیروگاه ۲۵۰۰ مگاواتی در کشور است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده درباره دریاچه ارومیه گفت: در طی ۱۲ سال گذشته تراز آب دریاچه ارومیه سالانه ۴۰ سانتیمتر پایین رفته بود اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سه سال گذشته تراز آب دریاچه نه تنها تثبیت شد بلکه ۳۰ سانتیمتر بالاتر از حد نرمال رفت.

وزیر نیرو با اشاره به آب‌رسانی روستایی در کشور گفت: در دهه فجر امسال حدود ۱۳۷۵ روستای جدید با جمعیت بیش از یک میلیون نفر آب‌رسانی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.