قوچان- معاون رئیس‌جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی قوچان به اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به یمن دهه فجر خبر داد.

میراث فرهنگی قوچان از نمایندگی به اداره ارتقا می یاید

به گزارش قدس آنلاین، زهرا احمدی پور عصر پنج‌شنبه در شهرستان قوچان بابیان این مطلب که نمایندگی قوچان برای تبدیل به اداره شدن ۸ امتیاز کم داشته است افزود: ایجاد آژانس مسافرتی، راه‌اندازی تشکل صنفی در مجموعه صنایع‌دستی و گردشگری، ایجاد خانه صنایع‌دستی و یا ثبت یک اثر ناملموس فرهنگی، از مواردی است که می‌تواند شهرستان قوچان را به حدنصاب امتیاز موردنیاز برساند.

وی ادامه داد: باید شهرداری و میراث فرهنگی با مشارکت وزارت کشور به‌طور هم‌زمان در تملک یکی از بناهای تاریخی ورود پیدا کنند، تا هم این بناها مدیریت شود، هم کاربری‌ها تعریف شود و هم موجب تبدیل نمایندگی قوچان به اداره شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مبالغ اختصاص‌یافته تملک‌ها برای استان‌ ها بسیار محدود است،  ولی سعی می‌شود در دستور کار قرار گیرد و از طریق مراکز استان آن را پیگیری کنیم.

وی با تأکید بر این مطلب که اولویت اصلی شهرستان قوچان باید کمپ گردشگری باشد افزود: اگر واقعاً لکه‌گذاری و توده گذاری مشخص‌شده و در طرح تفضیلی شهری دیده‌شده باشد، پس از اخذ مجوزها و تغییر کاربری و تائید کمیته فنی استان، پیشنهاد به کشور ارسال تا در صورت وجود سرمایه‌گذار، ارزیابی از طریق معاونت سرمایه‌گذاری انجام و به استناد تفاهم‌نامه‌های موجود کمک و پیگیری لازم را انجام دهیم.  

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به انجام و آغاز کاری دوجانبه و مشترک، میان اداره کل میراث فرهنگی با آستان قدس رضوی جهت ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی در سال ۲۰۱۷ تصریح کرد: توافقاتی نیز با وزیر کشور جهت کمک به شهرهای زیر یک‌صد هزار نفر داشته‌ایم که شاید بتوان برای شهرستان قوچان نیز از آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که باید یک اثر ناملموس خاص و تخصصی در قالب میراث فرهنگی مانند غذا، موسیقی، صنایع‌دستی و... برای شهرستان قوچان تعریف کرد گفت: قوچان دارای زمینه و پتانسیل بسیار مناسبی در بحث میراث فرهنگی است و به یمن دهه مبارک فجر ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی قوچان به اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را به مردم قوچان هدیه می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.