تبریز- امام جمعه تبریز گفت: مردم ایران فکر تجاوز به کشوری را در سر نمی‌پرورانند لکن به عنوان عاملی بازدارنده، بنیه دفاعی‌ و نظامی‌شان را تقویت خواهند کرد و در برابر هرگونه‌ تجاوزی پاسخی دندان‌شکن خواهند داد.

پاسخ ایران به هر تجاوزی پشیمان کننده خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به حضور پرشور مردم تبریز در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ابراز داشت: آذربایجانی‌ها با خلق این حماسه رهبر انقلاب را خشنود کردند.

وی افزود: تاکنون نهضت‌ها و انقلاب‌های متعددی در اقصی‌نقاط کشور رخ داده است لکن انقلاب اسلامی ایران قابل قیاس با سایر نهضت‌ها نیست و علی‌رغم گذشت ۳۸ سال همچنان مردم با شوق و وحدت در راهپیمایی شرکت می‌کنند و عظمت انقلاب را به نمایش می‌گذارند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مبنای انقلاب اسلامی ایران سیاسی و اقتصادی نیست، اظهار کرد: ریشه‌ی این انقلاب فرهنگی و الهام گرفته از انقلاب پیامبر است؛ امام خمینی(ره) با ایمان به مردم، توکل بر خدا و اعتماد به نفس وارد عرصه شد و مقابل رژیم طاغوت ایستاد.

وی تاکید داشت: امام راحل به وعده‌های الهی اعتماد داشتند چون می‌دانستند تا وقتی نصرت خدا هست، غرب و شرق هیچ‌کاره‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قبل از انقلاب، جهانیان تصور می‌کردند اسلام فاقد عنصر مبارزه است، تصریح کرد: آنان می‌گفتند پیروان اسلام نمی‌توانند تحرک داشته باشند و اگر حکمت اسلامی تشکیل یابد، نظام مشخص نخواهد داشت.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب امام در نجف اشرف کتاب ولایت فقیه را نوشتند و بعد از پیروزی، نهادها و سازمان‌هایی تشکیل یافت و قانون اساسی را در عرض ۲ ماه با همکاری سازمان‌ها نوشتند؛ این قانون از هر جهت مورد قبول مردم و اندیشمندان شده و موجب گشت این قانون به چشم جهانیان برسد.

آیت الله شبستری یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را حصول استقلال دانست و عنوان کرد: در قبل انقلاب، حکومت شاهنشاهی در خدمت کشورهای غربی بود و ایران دچار فساد سیاسی شده بود، بعد انقلاب ۶۰ هزار مستشار از کشور فرار کردند و این باعث شد استقلال کامل به دست آید

وی متذکر شد: شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب بوده و اکنون نباید از زبان‌ها بیفتد، قبل از انقلاب درآمدهای حاصل از فروش منابع ایران صرف آمریکا، عیش و نوش درباریان و هزینه‌های جاری می‌شد لکن انقلاب تبعیض‌ها را از بین برد و فقرا را سروسامان داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب حاکمیت ولایت فقیه است، اعلام کرد: امنیت کشور به علت وجود ولایت فقیه می‌باشد که نظم و انسجام را به کشور بخشیده است؛ باید شاکر باشیم که رهبری این جامعه هم اکنون در دست یکی از فرزندان اولاد پیامبر است.

وی در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، اذعان داشت: قبل از انقلاب رژیم هرکسی را انتخاب می‌کرد همان می‌شد اما اکنون در جامعه دموکراسی حاکم است و مردم سرنوشت خویش را تعیین می‌کنند.

امام جمعه تبریز مبارزه با بی‌سوادی، گسترش دانشگاه‌ها، بالا رفتن آگاهی سیاسی، جایگزینی ارزش‌های اسلامی با ارزش‌های طاغوتی را از اتفاقات رخ داده بعد از انقلاب عنوان و بیان کرد: اگر عده‌ای سکولار اجازه دهند، این‌ها از دستاوردهای انقلاب است.

وی به سخنان اخیر مقامات آمریکایی گریزی زد و گفت: ترامپ زحمت ما را کم کرد و با دستبند زدن به کودک ۵ ساله و سخن گفتن از گزینه‌های روی میز به عموم ایرانی‌ها نشان داد چه افکار پلیدی را در سر می‌پروراند.

آیت ‌الله شبستری ابراز کرد: مردم ایران تاکنون به خنده‌های اوباما توجه نکردند و از این به بعد نیز به بدگویی‌های ترامپ اعتنایی نخواهند داشت.

وی در پایان تاکید داشت: مردم ایران فکر تجاوز به کشوری را در سر نمی‌پرورانند لکن به عنوان عاملی بازدارنده، بنیه دفاعی‌ و نظامی‌شان را تقویت خواهند کرد و در برابر هرگونه‌ تجاوزی پاسخی دندان‌شکن خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.